2013 är snart slut och det gångna året har gått i cykelns tecken. Tänk så mycket jag har gjort, platser jag besökt och alla fantastiska, kreativa, hjälpsamma och engagerade människor jag har fått nöjet att träffa och lära känna och som har hjälp, peppat och stöttat mig. De flesta finns här på happymtb.
Hela året har jag strävat efter bättre hälsa och att bli en snabbare och starkare cyklist. Jag har upptäckt att det är en lång och slitsam väg dit jag vill men jag är på god väg. Utan Er hjälp och stöd hade jag inte kommit så långt som jag faktiskt har gjort.
Jag gjorde tester på Aktivitus för ca 5 månader sen och har tränat efter deras program. För några dagar sen gjorde jag om testerna med gott resultat. Har höjt min mjölksyratröskel med 15 Watt, från 220W till 235W och det var faktiskt bättre än vad jag kunnat hoppas på. Har kännt mig lite under isen den sista tiden och varit nervös för att testerna skulle påvisa det jag själv trodde. Nämligen att jag inte förbättrat mig ett enda dugg. För så har det känts.
Hur som helst så när man tränar så pass intensivt som jag faktiskt har gjort så räcker det med ett par tre dagars vila så blir benen pigga igen.
Dessa dagar efter jul och efter testerna så känns det som om luften har gått ur mig helt. Hur slö får man bli? En dag som denna så är det knappt jag kommer upp ur soffan. Har inget program att gå efter just nu. Jag kommer få ett nytt snart. Jag vet ju vad jag borde göra men … får man vila lite nu?
Gott Nytt År till alla fina Happyiter där ute. Må alla vägar bli lagom torra och må lyckan stå er bi på alla flowiga single track nästa härliga cykelår