Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
ceel sa:Ashäftigt! Blir det ett nytt försök nästa år?
wukkaN sa:Du är en sån jäkla inspiration Jenny! Tack för att du delar med dig :)
GoranS sa:Nu ser vi fram emot ett revanschmöte med VOTT ...
Jenny W sa:GoranS sa:Nu ser vi fram emot ett revanschmöte med VOTT ...
Ja den ska jag bannemej knäcka om det så är det sista jag gör.
Får du bara en lite humanare utväxling och kör den verkligt defensivt så bör det inte vara några problem. Jag vägde nog runt 80 kg när jag körde den utan att stanna och jag var då knappast kapabel att göra de resultat du gjort i år. Dessutom körde jag backen näst sista dagen på en cykelresa så jag var så där härligt sliten som blir efter mycket cyklande många dagar i rad.Jenny W sa:GoranS sa:Nu ser vi fram emot ett revanschmöte med VOTT ...
Ja den ska jag bannemej knäcka om det så är det sista jag gör.
geologen sa:VOTT? I vott och torrt? :P
Aha, där fick jag förklaringen. Kör med Lookpedaler (och klossar) Måste vara därför jag kom upp, eller ...?Hasse#7 sa:geologen sa:VOTT? I vott och torrt? :P
Valley of the tears på GC. GC606 har jag för mig. Backarna består av asfalt blandad med fragment från nedslitna SPD SL klossar. Det är inte bara jag och Skogling som vikt ned oss där.
Hasse#7 sa:geologen sa:VOTT? I vott och torrt? :P
Valley of the tears på GC. GC606 har jag för mig. Backarna består av asfalt blandad med fragment från nedslitna SPD SL klossar. Det är inte bara jag och Skogling som vikt ned oss där.
Konkret sa:Jag har svårt att hitta en bra höjdkurva på hela backen. Någon som har bättre Google skills än mig?
GoranS sa:.....inte cykla fortare än man absolut måste för att inte trilla av cykeln. Min hypotes är att en del av de som misslyckas med att cykla upp gör det p.g.a. att de kör fortare än nödvändigt.....
JLindh sa:Jag läste första inlägget i tråden och hoppade sen till sista sidan = Förstod ingenting och började backa i tråden. Vilken jävla berättelse över tid.
Jag är faktiskt lite allvarlig. Har sett ett antal personer som tycker det är besvärligt när farten sjunker under, låt säga, 8 km/h. Är man sådan och är på min kapacitetsnivå skulle det kunna bli marigt att komma uppför VOTT utan att stanna/gå. Om man däremot klarar att hålla 4-5 km/h är faktiskt 15% lutning inte så farligt. Blir 600-750 höjdmeter per timme vilket inte krävs någon fantomkondition för att greja.Jenny W sa:GoranS sa:.....inte cykla fortare än man absolut måste för att inte trilla av cykeln. Min hypotes är att en del av de som misslyckas med att cykla upp gör det p.g.a. att de kör fortare än nödvändigt.....
Hahaha du är för rolig, du. Som om man kunde välja vilken fart man skulle ha i backen. Hahaha. Jag dör lite här. :DDD
Jenny W sa:Konkret sa:Jag har svårt att hitta en bra höjdkurva på hela backen. Någon som har bättre Google skills än mig?
12,4 km, start på 20 möh och topp på 1400 möh låter inte rätt. Om man som jag räknar från avtaget upp till "passet" så är den kortare. Topphöjden är nog strax under 1400 möh, men ffa är starthöjden inte i närheten av 20 möh, lägg snarare på 400 meter. Går ju att jämför mot Strava-profilerna ovan om man vill ha lite mer noggranna data.fhloston sa:Jenny W sa:Konkret sa:Jag har svårt att hitta en bra höjdkurva på hela backen. Någon som har bättre Google skills än mig?
Samma som denna?
http://www.climbbybike.com/climbmobile.asp?Col=The-Vott&qryMountainID=10026
lindengbg sa:Oj vad tiden gått fort! För mig bil slant in på Happyntb i ungefär samma veva.
Inte löst sista årets bravader men utgår ifrån att det imponerar lika mycket som tidigare :)
Tummen upp å grattis!
Jenny W sa:Jag tål värme väldigt dåligt. Tycker 15 grader är optimalt. Nattstart, så man når foten av berget i gryningen, är nog en bra idé.
GurraG sa:Jenny W sa:Jag tål värme väldigt dåligt. Tycker 15 grader är optimalt. Nattstart, så man når foten av berget i gryningen, är nog en bra idé.
Nja, du verkar inte tåla kyla heller :-) Kommer ihåg en Ötzi för några år sen, kommer du ihåg?
Jenny W sa:Sånt som oförsiktiga vänner lämnar efter sig.
Fortfarande inte ens nära sugen.
tmalm sa:Kul å höra av dig igen!
Hur ser säsongen ut i år?
PBP, Ironman, sverigetempot och kanske en klassiker att varva ner med?
/T
GoranS sa:Hur har det gått med säsongen?
Jenny W sa:Hurra! SM-silver! Trodde vi. När resultatlistan kom upp stod vi inte med. Efter att ha frågat runt lite varför vi inte stod i resultatlistan fick vi reda på att någon hade lämnat in en protest dagen innan loppet på att vi inte skulle tävla i D30 eftersom vi var för gamla.