Mobi V-15 + Li-ion hjälpstart

Vincentt

Medlem
Jag tänkte konvertera min gamla Mobi V15 tvätt till en mer mobil variant att ha på baksidan av huset. Har en 12V Li-ion hjälpstartare liggande och tänkte om man kunde använda den till V-15 eftersom tvätten drivs på 12V.. Spontant tror jag nog att den kan använda för att driva Mobi, men tänkte kolla här om någon som har gjort det. Annars får jag ge mig på den och chansa.

Bör absolut inte va nåt problem, Mobin drar bara runt 60W = 5A, Din li-ion hjälpstart borde klara iaf 100A kontinuerligt eller mer utan att kablar och saker blir för varma =)

Inga som helst problem, jag har nog kört flera hundra liter med en Mobi V15 tillsammans med en hjälpstartare från jula.

nibergs sa:
Inga som helst problem, jag har nog kört flera hundra liter med en Mobi V15 tillsammans med en hjälpstartare från jula.

Kan inte du länka till vilken du har eller någon som funkar. Är ute efter en likadan men vet inte vad jag ska kolla efter...

Vad kul. Dock vad jobbigt att ha ett blybatteri i kärran. Men, men, den var säkert liggande som min portabla hjälpstartare. Då får man skrida till verket.

Jag har börjat peta och pula med hjälpstartbatteriet, men vill ogärna slakta min 12v kabel för cigguttaget.

Jag vet att detär en EC5 anslutning på min hjälpstartbatteri, men anslutningen till tvätten... den är någon form av IEC kontakt för DC. Googlade, men hittade inget. Vet inte riktigt vad man ska söka på,

Någon som vet vad anslutningen heter?

Så här ser den ut iaf

2019-05-1313.04.00.jpg

Då blev det klart då... att det ska ta 30 dagar att få hem saker... stört...
Köpte en kabel enligt ovan från Ebay och en EC-5 adapter som passar min 30k mAh nödstartare.Klippte och lödde och mätte, och sen provade. Fungerar toppen. Ytterligare en pryl som blev mer praktiskt samt att man fick mer användning av nödstartaren.Då ligger och väntar på dåliga dagar =).

Ligger i fickan medans man kör, får vara försiktig så man inte splashar vatten, den är inte ipxxX skyddad direkt.

Märkte ett problem nu... när jag har fyllt mobin med vatten, då läcker det ur slangkopplingen. Kan man göra något åt saken, vill inte ha slangen konstant inkopplad vid transport då den tar plats.

Stort tack till alla.

2019-06-2512.09.50.jpg

2019-06-2512.09.58.jpg

Tillbaka
Topp