Modernt stålspett, vinterns bygge
Tänkte sticka ut huvudet och visa lite bilder på vinterns projekt, som äntligen är klart. Målet var att få till en racer med så klassiskt utseende som möjligt, men byggd med moderna komponenter. Det var inte bara lätt att komma i mål efter de ritningar jag hade i huvudet. Tex innebar ju valet av skivbromsar (som jag misstänker kommer att ifrågasättas av många forumiter...) både ett uppenbart viktstraff och en del huvudbry med hjulbygget.
Maskinen skall användas för soliga landsvägspass som variation till det ordinarie XC-nötandet.Åkegenskaperna verkar lovande efter några kortare provturer. Sittställningen är fortfarande inte optimal, så det återstår lite justering av styrkombo och reglage (varför vajerhöljena är i längsta laget än så länge).
Förutom de detaljer som uppenbarligen inte är slutgiltiga är jag riktigt nöjd med utseendet! Jag lämnar fältet fritt för stilpolisen:
Maskinen skall användas för soliga landsvägspass som variation till det ordinarie XC-nötandet.Åkegenskaperna verkar lovande efter några kortare provturer. Sittställningen är fortfarande inte optimal, så det återstår lite justering av styrkombo och reglage (varför vajerhöljena är i längsta laget än så länge).
Förutom de detaljer som uppenbarligen inte är slutgiltiga är jag riktigt nöjd med utseendet! Jag lämnar fältet fritt för stilpolisen: