Montera 9 kassett på 11 body, adapter?

krip

Medlem
Hej!

Har kollat runt lite efter distans för att kunna köra 9 kassett på ett nytt hjul med 11 body. Hittar ingen butik som har detta hemma och nu har jag dragit in hela min Bullitt i vardagsrummet. Tänker därför att det kanske går att lösa det på ett annat sätt? Har en annan kassett liggande med plast distanser mellan dreven och tänkta att man kanske skulle kunna köra en sådan istället. Den man skall ha är 1,85 mm och min plast distans är ca 3 mm. Frågan är om jag fuckar upp växlarna med denna? Det borde väl vara så att växeln utgår från ändläget och sedan flyttar sig med ett fast avstånd från ändläget. Borde därför gå bra med 3mm distans istället? Någon som testat eller har några teorier?

lXPX5utyTQ+GdvR9oueFGQ.jpg
fLwLrABPS8G5TuogtP8x4g.jpg

Bengt-re

Aktiv medlem
Får du låsmuttern att ta och kedjan går fri och det går justera växeln så långt ut så fungerar det ju.

Men åas har väl de flesta ett gäng distanser i olika bredder hemma - rota igenom och se om du inte har någon liggande i en låda? Eller dra till en polare eller LBS som har en hemma?

NiclasY

Aktiv medlem
Frågan är hur många gängvarv på låsringen. Alu, hade jag aldrig chansat. Stål, testa och räkna.

Bengt-re

Aktiv medlem
NiclasY sa:
Frågan är hur många gängvarv på låsringen. Alu, hade jag aldrig chansat. Stål, testa och räkna.
Jag hade nog testat (fast iofs har jag högvis med distanser i olika bredder) - det är inte alltid som teori och verklighet stämmer helt - noterade det när jag försökte shimsa kassetter så att det gick byta hjul utan att behöva justera bakväxeln.

krip

Medlem
Bengt-re sa:
NiclasY sa:
Jag hade nog testat (fast iofs har jag högvis med distanser i olika bredder) - det är inte alltid som teori och verklighet stämmer helt - noterade det när jag försökte shimsa kassetter så att det gick byta hjul utan att behöva justera bakväxeln.

Skall förbi Häggvik om en lite stund. Får kolla på cykloteket även om det stör mig att dom inte svarar i telefon på helgerna 🤬 Förstår om man inte kan svara i telefon under högsäsong men nu lär de ha 5 min över för att svara i telefon!

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer