Montera damcykel på cykelhållare, saxtyp

Hej!

Glada i hågen skulle vi dra på cyklarna på bilen för utflykt i det fina vädret. Misslyckades kapitalt och vi kom aldrig fram till hur sjutton vi skulle montera min frus nya cykel, en skeppshult smile.
Det gick inte bättre med ramadapter heller, då landade framdäcket i backen ?.

Har både googlat och sökt igenom forumet efter en lösning, men finner inget. De flesta guider visar hur man monterar en mtb, men ingen visar en damcykel.
Känner mig otroligt dum som inte lyckas lösa det här ?.
Farsan har alltid haft en otroligt simpel cykelhållare av saxtyp och aldrig haft problem att slänga på cyklar av olika typer.

Någon som kan hjälpa mig med kanske en bild på hur man löst detta?

Cykelhållaren är en https://www.biltema.se/cykel-elcykel/cykeltillbehor/cykelhallare/cykelhallare-3-cyklar-2000045358

Jag minns inte exakt men det blir lätt för lågt fram ja. Se till att adaptorn sitter rätt och i värsta fall får man sätta pinnen under ramen, men tror inte de behövs. Har dock en Monark.

Jag minns inte exakt men det blir lätt för lågt fram ja. Se till att adaptorn sitter rätt och i värsta fall får man sätta pinnen under ramen, men tror inte de behövs. Har dock en Monark.
Hur sitter adaptern rätt? Enligt anvisningen ska man "montera mellan styrhuvud och sadelstolpe."
När jag gör det så går framdäcket i backen ?

Tillbaka
Topp