Montering av flaskställ utan hål i ramen?

Trek_girl

Ny medlem
Jag undrar om det är någon som har ett tips på hur man monterar flaskställ på cykeln utan att borra hål i ramen. Jag har två cyklar (MTB + racer) och på båda finns bara förborrade hål för ett flaskställ... troligen för att ramen är liten. Eftersom jag är trött på ryggsäck/vätskebrist vill jag ha ett flaskställ till på varje cykel men utan att paja ramen.

Silvia_ram.jpg ht=189

Jag vet att det finns flaskställ att fästa vid sadeln men det känns inte riktigt estetiskt.

Tack på förhand!

En fullösning är att dra fast med buntband, ta 5-6 stycken och värm lite med hårtork och dra åt. Blir kanske inte så snyggt, men har haft det på min hoj och det sitter riktigt stadigt.

Cykelcity har haft en variant med slangklämmeliknande fästen som man sätter fast ett "vanligt flaskställ" i -jag har haft på crossen på långpass under vintern, tror att det var Topeak eller BBB men det kan vara värt att kolla efter för det funkade jättebra :-) T

Bilagor

• ridley crosswind.jpg
    ridley crosswind.jpg
    55.5 KB · Besök: 189
Little Stereo: Fan vad ojämnt målad den väggen var, eller är det bara jpeg-komprimeringen av bilden som spökar?

Metallfärg, ser flammigt ut i vissa vinklar men fint rakt framifrån (magmametallic). Tyckte du den kommentaren tillförde något informativt i tråden cactus ? :-/ T

Tack för alla svar! Det fanns en hel del alternativ.

Har temporärt satt fast ett flaskställ på varje cykel med buntband och hårtork... sitter riktigt bra men ser lite rörigt ut. Skickade dock efter nån slags spänngrej från Wiggle som alternativ.

Cactuz: Färgen på balkongen flagar eftersom hyresvärden har inte målat om sen -86. Har iaf havsutsikt :)

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp