Montering vätskesystem Profile Design FC35

Hej!

Jag har på tips från killen som gjorde min bikefit att fixa ett vätskesystem och rekommenderade detta:

Efter köp fann jag dock att det inte fanns några komponenter för att fästa systemet på mitt tempostyre (även det profile design). Det passar mellan bågarna men det hoppar ju ur så fort styret rör sig.

Jag har en Canyon Speedmax CF 9.0 (se bilder).

Någon som har bra tips på hur man får dit denna typ av system på ett smidigt sätt?

Vid behov kan jag ta fler bilder för att visa problemet!

Tackar på förhand för hjälpen!

Bilagor

• 20230114_143938.jpg
    20230114_143938.jpg
    73.6 KB · Besök: 74
  • Screenshot_20230114-144006_Samsung Internet.jpg
    Screenshot_20230114-144006_Samsung Internet.jpg
    58.1 KB · Besök: 70
  • 20221102_195658.jpg
    20221102_195658.jpg
    656 KB · Besök: 69
Hej!

Jag har på tips från killen som gjorde min bikefit att fixa ett vätskesystem och rekommenderade detta:

Efter köp fann jag dock att det inte fanns några komponenter för att fästa systemet på mitt tempostyre (även det profile design). Det passar mellan bågarna men det hoppar ju ur så fort styret rör sig.

Jag har en Canyon Speedmax CF 9.0 (se bilder).

Någon som har bra tips på hur man får dit denna typ av system på ett smidigt sätt?

Vid behov kan jag ta fler bilder för att visa problemet!

Tackar på förhand för hjälpen!
Har ingen aning själv men länk till manual här annars som jag hoppas kan hjälpa https://www.profile-design-eu.com/products/fc-system

Yes det fästet har jag inte och antar att jag behöver köpa till just det fäste som länkades ovan då? Antar att du (nisseson) köpte fäste separat då eller borde fäste kommit med köpet av vätskesystemet?

Yes det fästet har jag inte och antar att jag behöver köpa till just det fäste som länkades ovan då? Antar att du (nisseson) köpte fäste separat då eller borde fäste kommit med köpet av vätskesystemet?
Jag köpte ett helt system (hållare och flaska), men det säljs även lösa flaskor. Så om du ska ha fått med ett fäste beror på om du köpte ett helt system eller bara en flaska. Jag ser att tex. Bike24 säljer flaska för 52€ och helt system för 92€ just nu.

Notera att fästet kan ta andra flaskor. Det slutade med att jag använde en flaska av den här modellen istället, kom inte helt överrens med FC35-flaskan. https://www.bike24.com/p22576.html

Tillbaka
Topp