[Mörkercykling] - Göteborg, Torsdag 18.00 Franssons

• Trådstartare Trådstartare Leo
  • Start datum Start datum

Leo

Ny medlem
Jadå, det är dags igen på torsdag! Mörkercykling i Delsjön blir det. Inte riktigt lika långt och jobbigt som i dag(tisdag), men räkna med två timmar iaf. Ska försöka dra ihop något skoj, blandade stigar.

Samling vid Franssons 18.00, korsningen Delsjövägen/Virginsgatan. Ses på torsdag!

/Leo

Jag räknar med att dyka upp om inget oförutsett händer.
/Peter

Senast redigerad av en moderator:
Bump...snart torsdag. Mitt högra pekfinger är nästan dubbelt så tjockt som det vänstra, efter vurpan i lerpölen igår, men det ska nog funka köra med tror jag. :-)

/Leo

Hoppas det löser sig med fingret. Tuff runda i går. Den måste vare bland det mest tekniska vi har att komma med i Göteborg. Fin dykning i lerpölen :). Den stigen var däremot riktigt fin. Rudelbanan är verkligen ett passande namn. Siktar mot Torsdagen.

Siktar också på att ta igen lite på torsdag. Så du pajade fingret i vurpan Leo, det låter inte alls bra, hoppas det inte är allvarligt.

Nädå, ingen fara, fingret håller nog ett tag till, inget brutet. Ja, gårdagens tur var nog en av de svåraste vi kört i mörker, men kul!

Det ska bli fortsatt varmt väder, sista dagen nog imorgon, sen blir det kallare till helgen... :-I

/Leo

Trevligt, jag ska göra mitt bästa för att hitta de roligaste stigarna för dagen i Delsjöterrängen. :-) Ses imorgon!

/Leo

ps. Här väderprognos, ser bra ut!
1.jpg

I aim to ride..

Dessutom Sista chansen att se en äppelgrön Heckler in action?
Var det Hecklerns fel att du har ont i nacken C?

//Jubel

Trots justering av nacken så känns det inget vidare. Få se om jag kan köra sedan. Och Hecklern behåller jag nog....

Catarina

Låter bra, vi ses om en timma! :-) Sista ljumma höstkvällen för ett tag framöver, blir nog shorts tror jag... :-9

/Leo

Kvällens tur var snabb, stökigt, lerigt och alldeles underbar. :-9 Minst tio var vi från start, ungefär hälften kvar sista halvtimman. Andreas hade otur med dåligt laddat batteri och fick ge sig efter en knapp timma? Hans var lite trött idag och körde sista biten i eget tempo. De flesta andra var rätt pigga, kanske tack vare det fina vädret? När vi i slutet passerade lilla Delsjön så svepte ljumma varma vindar förbi, häftig upplevelse så här i mörkaste oktober då det egentligen borde vara minst tio grader svalare? :-)

De roligaste stigarna avverkades i rask takt, först en bit av Nightmare banan ner mot Härlanda, sen upp mot brudarebacken och "nedre" mastslingan mot lilla delsjön. Sedan hoppade vi på svartvit och följde den nära nog hela vägen bort till bohusledens anslutning, sen golfbaneslingan ner mot Bertilssons och som en extra bonusavslutning för de som orkade/hann med upp till västra långvattnet och slingerstigen ner mot trollen och trollbäcken(som var rätt djup&blöt idag!). Sedan ner mot brudarebacken och vidare mot Härlanda och så förbi Skatås och hem.

Jo, lyckades återigen punka, nu på mastslingans högsta punkt innan man åker ner mot lilla delsjön. En vass sten låg där i en uppförsbacke, tror inte den låg där förr? Var ju på väg och ladda uppför för att hoppa över kanten, hann se stenen och rycka upp framhjulet, men bakhjulet fick sig en fin "snakebite". :-P Nu borde jag ha donerat tillräckligt många slangar till "punkaguden" för att slippa fler i år, kanske... ;-)

Tack för ikväll, kul att så många kom! Ses snart igen!

/Leo

Detta är den bästa mörkerturen jag varit med om!
Efter att ha gjort cykelvård och ätit känner jag fortfarande av endorfinkicken;-)
Verkar bli kalasväder (men kallt) till helgen.
Leo: Är du verkligen säker på att du ska åka rullskidor. Har för mig att det ska regna ocg vara rejäl motvind för att det ska ge vasaloppskänsla ;-)
Vi ses!
/Peter

Väldigt bra tur, med rätt bra tempo emellanåt. Svart-vit var fin, man får hyfsad puls på den där stigen, klättrar fint uppåt med en hel del sugande lerhål. Låg nästan 40 minuter över 178 i puls vilket nästan är rekord, i och för sig låg nog 15 minuter på vägen till franssons då jag var lite sent ute. Tack alla för en rikitgt skön tur.

PS. när lägger mastercyklisterna ut någon tråd om räserkörning?

Wilier skrev:
-------------------------------------------------------
> PS. när lägger mastercyklisterna ut någon tråd om
> räserkörning?
>

Tjena!
Joakim heter jag (var med i tisdags och körde, med styrlampa som tog slut...)

Kör racer för Master annars, favoritgrenen är tempo! Just nu är det ingen träning i Master, men vi kör igång i början på november igen. På träningsmötet den 24e kommer det bestämmas hur träningen ser ut i vinter. Förmodligen kommer det bli, testcykel mån eller tis. Löpning ons eller tors. Utecykling på söndagar. Under vinternhalvåret är det ganska lugn cykling.

/Joakim

hehe, det låter bra!
Om du vill vara med på riktigt bra och hårda pass, skall du komma på Masters "tisdagsträning" till våren. Iår har vi träffats vid vaktstugan, kvibergs kaserner kl 18. Men vet inte hur det blir nästa år, eftersom vi flyttar från kviberg nu... Kika in på http://www.ckmaster.com för mer info.

/Joakim

Låter kul, jag hakar nog också på racerturer, ihop med Wilier någon gång. Helst när det återigen blir varmare, skogen är roligare under vinterhalvåret.

/Leo

Tillbaka
Topp