Mörkercykling

*micke*

Aktiv medlem
Mörkercykling
Nu tillhör undertecknad officiellt skaran av mörkercyklingsfrälsta (puh!). Jag körde första rundan med "riktigt" lyse igår kväll och tusan vad skoj det var!

Efter lite inledande mickel med de nya Sigma lysena satt de där de skulle och pekade åt rätt håll, ja framåt alltså. Sen började det roliga! Som oskuld på mörkerkörning (med ljus iaf...) var det hela en mycket annorlunda upplevelse. Det maffigaste var nästan att stanna vid älvstranden och stänga av lysena och se hela stan och alla ljus reflekteras i vattnet och den nyfrusna tunna isskorpan. Gissa om jag ångrade att jag tog den pyttelilla camelbak:en utan utrymme för kameran, det var ett "kodak moment".

Och när man stänger av lyset inser man hur mörkt det är i skogen! Det förvånar mig varje gång...och är lika kusligt, men samtidigt cool.

/Micke, nybliven mörkercyklist.

Mörkercykling
Välkommen till de frälstas skara! ;) Hallelulja!!!

Det är helt klart en väldigt annorlunda och skitkul upplevelse! Vi var ett gäng på 15 pers på träningen igår kväll. Långt ifrån alla ungar hade något vettigt ljus att tala om så vi som hade rejäla doningar fick agera lampor åt de andra också. Blev ett varv på banan och sen fick vi hålla oss på ett av elljusspåren för att det skulle funka för de utan lampor, men kul så in-i-bänken är det!

Nightmare var en helt suverän upplevelse! Första gången jag verkligen gav järnet i mörkret.

/anki

Mörkercykling
Ondag kväll 22/10.
Höstens första runda med pannlampan.

Hann dock bara ca 10 minuter uppför Hallandsåsen på lite småstigar med hoppande kedja på gamla vintercykeln innan jag kände mig tvingad att kontrollera problemet närmare. Det visade sig att kedjan i en länk endast hängde ihop med ena plattan och pinnen !!!
Otroligt att jag kommit så långt och att den fortfarande hängde samman.

Blev till att försiktigt rulla hem och snällt fråga sambon om det gick bra att låna hennes hoj (den egna nerplockad efter säsongen).

Sen blev det ett riktigt härligt timmespass i mörkret upp och ner på fina stigar. Den frostglittrande marken (-1°C) förstärkte den härliga känslan av mörkercykling.
Gjorde ju inte saken sämre att man fick cykla på en 03:a istället för en -96:a heller :-)

/ Lars

Mörkercykling
det är super tills bateriet tar slut.
20 km på landsväg kolsvart och inget lyse över huvudtaget är INTE kul. om du inte tycker om att gissa var vägen går.

Mörkercykling
Själv tycker jag att det är skittrist med mörkercykling, iaf på landsväg. Finns ju inget att titta på, bara en massa j*vla mörker....
Iofs var jag ute & cyklade innan snön kom och då var mest allt j*vligt i största allmänhet.

Mörkercykling
Jo det är sant.... mörker cykling är nog roligast i skogen. Att mörker cykla på landsväg är ungefär som att äta choklad samtidigt som man sitter och fiskar röding och regnet faller ner på din impregnerade hatt med ett hål stort som en femkrona samtidigt som du snubblar :/ ---> varken lyckat eller kul!

Tillbaka
Topp