Mötet med liemannen
Känner att jag måste medge mig av ett möte med liemannen idag, han svingade men missade; strax innan Kungsbacka ligger jag å 2 kamrater i nerförsrull på racer, pratandes å på gott humör. Inte en bil på vägen, ser då i ögonvrån hur en mötande bil plötsligt gör ett utfall å kommer mot oss, svischar förbi min axel uppskattningsvis 50cm i 60-70km/h. Hinner inte uppfatta vad som händer, men nitar kort senare å sätter efter bilen. Naturligtvis lönlöst.. Senare kommer bendarret å insikten hur nära döden jag faktiskt varit, min värsta hittills under 5års intensivt cyklande. Får sen höra den sjuka fortsättningen; killen har några minuter senare prejat ut en bekant på samma väg! Dunk på plåten, killen tvärnitar, flyger ut å kastar omkull honom, helt skogstokig, förstört framhjul å millimetrar från handgemäng... Vad e det för fel på vissa människor, ska man behöva sluta med sin stora hobby för rädsla om livet?! Eller e det en glock i byxlinningen som gäller till nästa år..
Har aldrig känt någon större rädsla på vägarna innan trots en hel drös med incidenter men nu ikväll så har jag seriösa oroskänslor
/E
Har aldrig känt någon större rädsla på vägarna innan trots en hel drös med incidenter men nu ikväll så har jag seriösa oroskänslor
/E