Motsvarande Crest-hjul till racern??

pero02

Aktiv medlem
Är ute efter ett par lätta och styva hjul till racern.

Hög profil och kolfiber är inget jag vill ha då jag tänkt ha dem på blåsigt och backigt ställe. Tyckte 40mm var ostadigt vid förra besöket.

Prisklass <~5000kr. Vad har ni för förslag. (Jag kan inte skruva ihop hjul själv).

/Per

Axelstandard fram/bak? Fälg eller skivbroms? Tub, kanttråd, med slang eller slanglöst? Vilka däck och vilken bredd använder du? Vad väger du?

Väger 70

Qr. Standard mått för racer.
~25 mm däck.
11-delat
kanttråd.
Förmodligen slang då jag inte ser fördelen med slanglöst på racer. (Vill inte köra 1,3 bar).
Fälgbroms.

Om du går på RR21 så tänk på att det är RWS ("vingmutter") med i paketet så vill du sätta fast hjulen så köp extra QR.
(Och det borde det ju finnas utrymme för för priset på wiggle var verkligen bra. Normalt sett kostar ju RR21 som ett par Eurus, och då är det ju en no-brainer (IMHO), men till det priset.)

Edit : fingrarna snabbare än tanken = mer än vanligt tankspridd .
Glöm allt jag skrivit om rws ?

M

Senast ändrad:
pero02 sa:
Väger 70

Qr. Standard mått för racer.
~25 mm däck.
11-delat
kanttråd.
Förmodligen slang då jag inte ser fördelen med slanglöst på racer. (Vill inte köra 1,3 bar).
Fälgbroms.

Jag hade köpt rr21:orna och kört :
Schwalbe Pro One ( dvs tubeless )
23or om styvheten är viktigast
25or som kompromiss ( körde jag )
28or om komforten är viktigast ( gungar ganska bra även på relativt styva hjul )

Tl is da shit , rullar bra även med lägre tryck och punkasäkrare . Du kan alltid lägga i slang ändå om du trots allt punkar .

M

pero02 sa:
Blev köp på RR21. Litar på er. :)

Gött ?
Om du vågar gå på rekommendationen att även köra slanglöst nu när fälgarna är färdigtejpade ( om jag kommer ihåg rätt ) och du även får med ventiler men ändå skulle bli missnöjd så köper jag däcken av dig ( för en rimlig peng ) , win-win . Dom är billiga på bike24 och wiggle .

M

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp