Mountainbike i delsjön.

Antin

Ny medlem
Mountainbike i delsjön.
Hej allihopa! Jag är en ny kille på både happymtb och cykeln så jag undrar lite om hur det är i delsjön?`Finns det banor för mountainbiking och sånt där? Skulle gärna vilja testa på något i den stilen, en gjord bana för cykling alltså. Någon som har något bra tips? Tack på förhand.

Mountainbike i delsjön.
Hejsan och välkommen till Happy!

Haka på denna runda http://happymtb.org/forum/read.php/1/899301 ikväll varefter du kommer att hitta lite goa stigar i området. Det finns en MTB-bana som är markerad som faktiskt är fin om man kör den åt fel håll (rätt håll enl. mig).

Kolla under turtips så finner du mer.

Senast redigerad av en moderator:
Mountainbike i delsjön.
Hej, öppnar upp denna tråd igen för lite diskussion kring MTB i Delsjön/Skatås.

Jag har inte cyklat så värst mycket i detta område utan har hållit mig främst till Änggården när det gäller stigcykling. Känslan är de gånger jag har trampat omkring i Delsjö-området är att det är en jäkla massa lera, stenar och rötter hela tiden. Det är svårt att få ett bra flow i cyklingen. Cykeln stendör så fort man slutar att trampa. Det kanske inte gäller i hela området då jag mestadels håller till öster om Bertilssons stuga runt golfbaneslingan. Jag bor i Mölnlycke så jag cyklar oftast till Delsjön och utgår då ifrån Bertilssons. Var skall man bege sig för att få lite goa och flowiga nerförskörningar? Förstår att man även måste klättra för att få köra nerför men ni fattar nog vad jag menar.

I Änggården har man en del stigningar men får sedan stå på ganska bra utför efter allt slit. Laddar upp en GPX över min runda igår eftermiddag som innehöll mycket klättring, sten, rötter och lera och inte så mycket utförsåkning.

Vill verkligen inte att detta ska uppfattas som kritik till Delsjöns stigar. Jag vill bara få bra tips på stigar som kan passa mig bra för att slippa ta bilen till Änggården varje gång jag vill cykla.

Visa bilaga 20150309.gpx

// TGreen

Tillbaka
Topp