Mountainbike-klubb i Malmö eller nära malmö?

eazypeazy

Medlem
Hej!

Jag bor i Malmö och planerar att börja tävla i XC under 2026. Jag kör just nu mest själv men vill gärna börja träna mer strukturerat tillsammans med andra, gärna i en klubb som har MTB/XC-fokus.

Finns det någon klubb i Malmö eller i närheten (t.ex. Lund, Staffanstorp, Hörby etc.) som har gemensamma träningar eller som brukar åka på tävlingar tillsammans?

Tips på aktiva grupper, träningsdagar eller banor i området (typ Regnbågsbanan, Spillepengen m.m.) tas också tacksamt emot.

Tack på förhand!

Regnbågsbanan har en FB- sida. Vad som står där vet jag inte men det är kanske en ingång? Finns säkert även för soptippen.
F.ö. är väl Malmö och Mountain en kontradiktion.😎

Ja Trampen i Södra sandby har MTB. Vuxen vet jag inte.

Det finns diverse grupper på FB. Stigar i Genarp och Malmö terrängcyklister främst. Inget tävlingsinkriktat vad jag sett

Regnbågsbanan har en FB- sida. Vad som står där vet jag inte men det är kanske en ingång? Finns säkert även för soptippen.
F.ö. är väl Malmö och Mountain en kontradiktion.😎
Trailhead Spillepengen och Regnbågsbanan ligger i stan. Finns ett aktivt mtb-liv i Malmö, dock finns det väl inte vidare mycket tävlingar, inte vad jag känner till. Kolla in hur det är på andra sidan sundet om du vill tävla, cykling är större där. Finns spår ute i Genarp, Skabersjö, Bökeberg och Skrylle bl.a. Finns fb-grupper får de ställena också.

Skabersjö är svårt att få till "lagligt". Jag vet inte heller om avverkningen är klar.
Bökerberg är möjligen lagligt men problematiskt + mycket avverkning. Jag har inte varit där sen senaste averkningen men läst att mycket är borta.

Båda är mest meningsfullt om man cyklar hemifrån. Ska man lasta bilen är det bättre att köra lite längre.

Pökeberg kan nog vara lite bökigt, ja.
Bild från igår.
20251013_142042.webp
Men Thotten verkar avverka överallt i år.
Gäller även Öved och Björnstorp vad jag sett.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp