Mountainbike med genomgående Axel?

GURR

Medlem
Hej!

Ny på forumet här och hoppas på lite expertis, jag söker efter en mtb cykel som har en genomgående Axel då jag skall byta ut kasset samt hub till detta kit, finns det ens några cyklar idag som har genomgående Axel?

Cykeln jag har hittat är denna

JEALOUS AL 6.0 2024 – RADON Bikes https://share.google/0avZZaQFYT0rrBfwH

Kommer det att funka att byta kasset/hub med denna cykel? 😀

Bilagor

• file.webp
    file.webp
    21 KB · Besök: 60
Hej!

Ny på forumet här och hoppas på lite expertis, jag söker efter en mtb cykel som har en genomgående Axel då jag skall byta ut kasset samt hub till detta kit, finns det ens några cyklar idag som har genomgående Axel?

Cykeln jag har hittat är denna

JEALOUS AL 6.0 2024 – RADON Bikes https://share.google/0avZZaQFYT0rrBfwH

Kommer det att funka att byta kasset/hub med denna cykel? 😀
Alla moderna cyklar (förutom rena brukscyklar och väldigt enkla MTBs) har genomgående axlar.
Kittet på bilden ser väldigt udda ut med en femdelad kassett.
Skall du alltså köpa en ny cykel och sedan direkt byta till femdelat???

Alla moderna cyklar (förutom rena brukscyklar och väldigt enkla MTBs) har genomgående axlar.
Kittet på bilden ser väldigt udda ut med en femdelad kassett.
Skall du alltså köpa en ny cykel och sedan direkt byta till femdelat???
Tja.

Tack för svar! Min cykel som jag köpte på Blocket Scott aspect 950 verkar jag inte kunna använda detta kit med? Då det är QR(Quick release). Enligt en kille så behövs "thru axel" för att byta den delen som är inrigad, stämmer inte det?

Kitet ska bytas direkt eftersom en middrive motor ska också på ( stark kedja och kasset behövs)

Bilagor

• Snapchat-1974699883.webp
    Snapchat-1974699883.webp
    22.5 KB · Besök: 45
Tja.

Tack för svar! Min cykel som jag köpte på Blocket Scott aspect 950 verkar jag inte kunna använda detta kit med? Då det är QR(Quick release). Enligt en kille så behövs "thru axel" för att byta den delen som är inrigad, stämmer inte det?

Kitet ska bytas direkt eftersom en middrive motor ska också på ( stark kedja och kasset behövs)
Hoppas det är något som kommer framföras lagligt. Lycka till!

Tillbaka
Topp