MR: Ludvika mekkväll

Hoj!

Medan våra respektive var på annat håll och konsumerade bål samlades vi 'grabbar' för en mekkväll.

Emil fixade till sitt havererade vevparti, Ryddan jagade rätt på en förlupen ekernippel mellan fälgbottnarna och Tobbe böt vevparti på Hardtailen. Kobinerat med mat inmundigad till FR-film och 'skruvmejslar' en rätt lyckad kväll!

Bilder här: http://thetnt.no-ip.org/2005/04-06/050416 Mekkväll/ (det är lugnt, de är få för att vara mig) ;)

Nu ska jag sussa så jag kanske är nykter till motorsågandet imorgon :-D

Trevligt... Snart kommer man kunna göra samma sak på i min nyrenoverade 2:a mekverkstad med fikaplatts och stor ballkong... Ser fram emot dessa mekkvällar i gbg

Vilka hjältar som räddar det gamla MTB-kulturarvet! Med stålvevar??

050416%201959%20IMG_1316%20Emil%20livr%c3%a4ddar%20en%20King.jpg

Var en riktigt trevlig kväll och nu kan jag åter använda min "gröna fara"!

Tur att tobbe hade laddat upp med ordentliga skruvmejslar annars så hade vi nog kört fast...

lleberg skrev:
-------------------------------------------------------
> Vad är det för mekställ?

Clas Ohlson

> verkar inte göra mer än att hålla hjulen ovan
> marken! =)

Normalt sitter jag på en snurrstol när jag mekar. Då är det lagom höjd. Emil behövde lite extraträning ;)

the_TnT skrev:
> oxr: Det är en King Rebell, ingen aning vad det är
> för vevparti. Emil kanska kan läsa beteckningen
> någonstans.

hmmmm... får nog återkomma på den när jag har tvättat hojen :)

Synd att man inte hade något att meka med samt var i Göteborg, det såg riktigt gemytligt ut. Jag hade i och för sig kunnat komma med en massa bra tips medans ni mekade. ;)

Schyssta screwdrivers!

42Hz skrev:
> Jag hade
> i och för sig kunnat komma med en massa bra tips
> medans ni mekade. ;)

Då kanske jag hade kunnat meka också istället för att bara instruera adepterna och fixa med käk ;)

> Schyssta screwdrivers!

Mmmm...

42Hz: om du varit hemma så hade du kunnat vara med grabbarna på Söndagen och snickrat/snackat skit/cyklat trevliga banor :) Var det kul i Götet? hade du cykeln med?

/Mats

Ja, det såg trevligt ut i Falun, synd att det 'krockade'. :(

Götet var varmt, riktigt varmt, tyvärr ingen cykel med mig, hade nog inte hunnit/orkat cykla i vilket fall, någon annan gång! :)

Tobbe: Har du inte mekat klart?

Tillbaka
Topp