MTB byxor för långa ben

wahla21

Aktiv medlem
MTB byxor för långa ben
Hej på er

Behöver råd om ett par bra vädertåliga MTB byxor som är långa i benen men inte som tält i midjan.
Köpte ett par Rockrider från Decathlon, trevliga byxor men för att få benlängden så behövde jag gå upp i XXL och då kan jag simma i dem…

Har 36” i jeans oftast, ibland 34” och 33-34” i midja. 195cm lång

Nån annan lång som hittat något som är bra och kan rekommendera?
Tack ?

MTB byxor för långa ben
Endura har en del modeller jag tror du kan kika på. ...Öh, hur fel är det att köpa långa racer-tights? För litet rörlighet kanske.

MTB byxor för långa ben
Jag köpte sådana här förra veckan i storlek L:

Har inte provcyklat med dem, men det känns som att de sitter bra.
Jag är 192 med 96 innerbenslängd. Ca 82 kg. Brukar ha 32/36 i jeans.

MTB byxor för långa ben
Jag har ett par Endura Singletrack II, riktigt bra och bekväma byxor. De passer mig perfekt i storlek L, når till skorna utan att vara för långa och sitter lagom tight. Jag är 195 och väger omkring 90 kg.

MTB byxor för långa ben
Grymt! Skulle du säga att det finns spelrum i midjan?
Är de någorlunda vind och vattentäta?

Jag har ett par Endura Singletrack II, riktigt bra och bekväma byxor. De passer mig perfekt i storlek L, når till skorna utan att vara för långa och sitter lagom tight. Jag är 195 och väger omkring 90 kg.

MTB byxor för långa ben

MTB byxor för långa ben
Grymt! Skulle du säga att det finns spelrum i midjan?
Är de någorlunda vind och vattentäta?
Någorlunda vindtäta och tål en lätt skur men inte mycket mer. Midjan är ganska fleksibel med kardborre band til att strama - jag tror större midja än min skulle fungera också men generellt är dom ganska slim. Om jag kommer igår rätt är mitt midjemått omkring 90 cm.

MTB byxor för långa ben
Jag köpte sådana här förra veckan i storlek L:

Har inte provcyklat med dem, men det känns som att de sitter bra.
Jag är 192 med 96 innerbenslängd. Ca 82 kg. Brukar ha 32/36 i jeans.
Sämsta passformen på ett par byxor jag nånsin haft tror jag. Sitter som en sopsäck i röven och är inte särskilt långa. Har L och ~90 cm benlängd. Midjan är inga problem då den är väldigt stretchig (måste ha skärp trots att jag inte direkt är smal).

MTB byxor för långa ben
Sämsta passformen på ett par byxor jag nånsin haft tror jag. Sitter som en sopsäck i röven och är inte särskilt långa. Har L och ~90 cm benlängd. Midjan är inga problem då den är väldigt stretchig (måste ha skärp trots att jag inte direkt är smal).
Beställde nyligen ett par mt500 burner byxor, har läst mycket bra om dom, har också L med samma benlängd, hoppas på det bästa..?

MTB byxor för långa ben
Fixade till ett par POC långbyxor från en rea som var alldeles för vida genom att ta in dom i midjan. En fulfix, men vill man ha det snyggt gjort kan man ju lämna in plagget till en skräddare.

MTB byxor för långa ben
Beställde nyligen ett par mt500 burner byxor, har läst mycket bra om dom, har också L med samma benlängd, hoppas på det bästa..?
Storlek L var inget vidare för mig(188-81) lite för korta ben och snäva att få upp över höften! ändå är jag ingen tjocksmock direkt! byter mot XL och hoppas på dom istället. Kan nämna också att en Force spray långärmad tröja i L hade dom trångaste ärmar jag nånsin provat, fick knappt i armarna i tröjan.

Tillbaka
Topp