Happybiker_
Medlem
MTB för stads och grusväg
Hej, ny här på forumet
Jag söker en mtb för runt 5000 - 7000kr, lättmanövrerad, helst med så få växlar som möjligt och starka bromsar, cykeln kommer köpas denna veckan så snart som möjligt och kommer användas i vått och torrt och snö och sol.
Vilka är de bästa bang for the buck erbjudandena som finns just nu? Jag är 179cm lång på 80kg
Är där fabrikat att undvida eller titta extra efter i denna prisklassen?
Några cyklar jag hittat som ser intressanta ut är:
www.cykelkraft.se
www.cykelkraft.se
www.xxl.se
www.xxl.se
www.bikester.se
Men jag har absolut noll koll på vad man ska titta efter.
Jag söker en mtb för runt 5000 - 7000kr, lättmanövrerad, helst med så få växlar som möjligt och starka bromsar, cykeln kommer köpas denna veckan så snart som möjligt och kommer användas i vått och torrt och snö och sol.
Vilka är de bästa bang for the buck erbjudandena som finns just nu? Jag är 179cm lång på 80kg
Är där fabrikat att undvida eller titta extra efter i denna prisklassen?
Några cyklar jag hittat som ser intressanta ut är:
MTB Trek Marlin 4 29" svart - 2022 - Trek - Cyklar
MTB Cannondale Trail 6 29" grå - Cannondale - Cyklar
White XC 290 Comp 22, mountainbike, herr - Svart - Mountainbike | XXL
Läs mer om XC 290 Comp 22, mountainbike, herr. Trygg handel med prisgaranti och 365 dagars öppet köp
XC Trainer 23 mountainbike, hardtail, herr - Mountainbike - XC Trainer 23 mountainbike, hardtail, herr | XXL
Läs mer om XC Trainer 23 mountainbike, hardtail, herr. Trygg handel med prisgaranti och 28 dagars öppet köp
Orbea Onna 50 svart/silver | bikester.se
Orbea Onna 50 svart/silver - till rätt pris! 30 dagars öppet köp och fri retur.Orbea Över 40 000 produkter från 600 varumärken - Bikester.se.
Men jag har absolut noll koll på vad man ska titta efter.