MTB/Gravel-tävling 6/9 - Tjusttrampet Västervik

M_n_O

Medlem
Hej, forumet. Den arrangerande klubben Tjust BRC har gått ut med info om att det är väldigt få anmälda till årets upplaga av den anrika tävlingen Tjusttrampet i år och att den kommer att ställas in om deltagarantalet inte når upp till 50 anmälda innan sista augusti. Det är en MTB-tävling av gravel-karaktär över 15 eller 42 km mellan Ankarsrum och Västervik som har arrangerats under många år. Banan är till 95% grusväg och resterande är enkel stig eller nån sneddning över en gräsplan. Jag har inget med arrangemanget att göra förutom att jag brukar cykla, men jag tänkte försöka dra mitt strå till stacken med lite marknadsföring och hoppas att några av er är sugna på att dyka upp. Jag personligen gillar den här typen av enklare lokala tävlingar och anser de vara viktiga för sporten. Det vore riktigt tråkigt om den läggs ner.

Kolla gärna https://tjust-trampet.se/

Svag marknadsföring, har letat med ljus och lykta efter lopp den helgen för att se om jag hittar något mer spännande än de som fanns här:

Den har heller inte dykt upp i grupperna på Facebook.

Blir kanske tätt inpå men ska se om jag kan lösa deltagande.

Svag marknadsföring, har letat med ljus och lykta efter lopp den helgen för att se om jag hittar något mer spännande än de som fanns här:

Den har heller inte dykt upp i grupperna på Facebook.

Blir kanske tätt inpå men ska se om jag kan lösa deltagande.
Jag tror du har helt rätt. Det krävs modern marknadsföring i sociala mediaflöden för att folk ska hitta loppen idag. Tiden där man kollade på anslagstavlan i klubblokalen är förbi. Jag tror inte ens att det finns ett event på Facebook tex. De borde köra ändå i år för att hålla tävlingen vid liv och sen sätta någon som är bra på den biten på rätt sits nästa år.

Hej, forumet. Den arrangerande klubben Tjust BRC har gått ut med info om att det är väldigt få anmälda till årets upplaga av den anrika tävlingen Tjusttrampet i år och att den kommer att ställas in om deltagarantalet inte når upp till 50 anmälda innan sista augusti. Det är en MTB-tävling av gravel-karaktär över 15 eller 42 km mellan Ankarsrum och Västervik som har arrangerats under många år. Banan är till 95% grusväg och resterande är enkel stig eller nån sneddning över en gräsplan.
Trist med så få anmälda.
Men är det en tävling (som då kräver tävlingslicens för bla försäkring) eller ett motionslopp?

Det är ett motionslopp.
På den tiden när vi bodde i Västervik var det höstens grej med gott om deltagare.
Även en del elit.
Synd om det ska läggas ner, men det kanske inte finns några eldsjälar kvar som vill ta tag i det?

Tillbaka
Topp