Mtb i Orsa (Grönklitt)?

jonsal

Aktiv medlem
Mtb i Orsa (Grönklitt)?
Ska upp till Orsa Grönklitt en vecka i sommar med familjen, förutom lite fiske och allmänt mys så tänkte jag ta med mig cykeln då det borde finnas mycket trevlig cykling där.

Vad får inte missas? Cykeln är en Canyon Spectral 29, jag gillar när det går lätt utför på fina stigar med lagom stök.

Även tips på jättesnäll cykling (barn på 11,9,8 och MTB-ovan sambo) tas väldigt gärna emot.

Senast ändrad:
Mtb i Orsa (Grönklitt)?
Vi var där förra veckan och nu cyklade jag mest med familjen så det blev inte så mycket ensamcykling, men jag hann i alla fall med Timmerholsrundan (blå) och den tyckte jag var lagom, slutar dock på asfalt och så är det lite grusväg också. Sedan är deras flowtrail riktigt rolig(för hela familjen). Det går även en multibana på asfalt runt sjön som uppskattades mycket av familjen också. När det gäller familjen så måste ni definitivt åka till Mora och åka Eldristuren. Grymt fin led som passar hela familjen och som inte är speciellt jobbig, även Mora Parken blå 13 km är bra. Det är en kortare variant av Eldristuren. Sedan kan man bada precis i närheten av parkeringen också. En annan led som vi kört ett par gånger är Farfarsleden i Rättvik, där finns det en liten pumptrack (ish) också. Våra barn är 8 och 11 och har cyklat mtb sedan förra året och är hyfsat vana och för oss blev det ca 15 mils cykling på 5 cykeldagar runt om i Dalarna. ??

Tillbaka
Topp