MTB i OS

MTB i OS
Nästan rätt.

Damerna cyklar fredag 09.00-11.15 på SVT24.
Herrar cyklar lördag kl 09.00-11.30 på SVT1.

Senast redigerad av en moderator:
MTB i OS
Due to the continuing rain in the city of Laoshan, the finals of the BMX race was already postponed. After some meeting there has been decided that the Olympic mountain bike race for women on August 22nd will be postponed by one day.

Because of this decision the women's and men's races will occur on the same day. The women will have to perform at 10:00 Chinese time (04:00 Central European Time) while the men's schedulte stays the same with the start at 15:00 Chinese time (09:00 Central European Time).

MTB i OS
Skogling skrev:
-------------------------------------------------------
> Vafan det är väl i alla fall på lördag ???????

Hoppas jag med, annars får man banda/sepla in det på burken och det är ju massa onödigt meck.

MTB i OS
Kaijan skrev:
> Det blir ingen sovmorgon på Lördag asså

Nä, inte om man ska hinna hoja innan i alla fall.

MTB i OS
Jäklar vad skarp och fin leran kommer se ut på lördag-fredag-när-det-nu-blir. För mig och Skogling då alltså! Fick min håde-låda igår och min gubbnördighet är återigen ett faktum...

MTB i OS
Amen vafan....Kinnekulle-turen med avstamp 11:00 lördag från parkeringen vid campingen....Någon som känner till om det finns cykel-fäste för 23-tums lcd skärm/tv?

/JPL

MTB i OS
Hur långt (i tid) kör de, tror ni? Jag har tvättid från kl 10 på lördag, så första timmen kan jag ju se (om det nu sänds på TV), men sen blir det bara då och då medan maskinerna går. Vore ju kul att få se en hel del.

MTB i OS
olzone skrev:
> ngn som bandat skiten så man kan ladda ner?
> missade ju loppet idag.. var tjej mtb finalen idag
> va? hittar knappt ngn info om loppen :(

Prova att läsa tråden en gång till. Eller någon av de andra 3-4 trådarna där det står att damernas lopp oxå går imorgon.

MTB i OS
Jokkoapa:

Varvet mäter 4 km och det kan bli tal om ca 8-10 varv för herrarna. Om det regnar så kortas det ned, målet är ju att åktiden ska vara ca 2h.

MTB i OS
JT skrev:
> Prova att läsa tråden en gång till. Eller
> någon av de andra 3-4 trådarna där det står
> att damernas lopp oxå går imorgon.

MTB i OS
Jag kommer inte hem förrän efter 13 på lördag. Kan man se hela loppet i efterhand?

Det blir svårt att bege sig ut på nätet utan att få reda på att vi tagit en ev. medalj. Ännu svårare blir nog att hitta fram till en ev. korrekt länk utan att först hitta resultatet.

(För sadistiska själar berättar jag redan nu att jag inte kommer kolla om jag fått PM. Det är nämligen bara Mårten som vill berätta resultatet från herrarnas MTB eller jonzén som berättar att han är naken.)

MTB i OS
swerider skrev:
> Anne Caroline Chausson tog tydligen guld i BMX. :)

Det var som f-n!!!Gammkärringen kan fortfarande;o)Klart bästa kvinliga cyklist genom tiderna i mina ögon.

MTB i OS
okaj, då blir det ett program från 04 till 08 så man är på säkra sidan... sen samma för herrarna...

Visar dom damerna på Svt24 eller vanliga svt? Hittar inte det på svt...

MTB i OS
Kan inte tänka mig att SVT visar MTB istället för herrfinalen i fotboll. Så damernas lopp blir nog eftersänt sammandrag i bästa fall.

MTB i OS
Måste ju finnas nån utländsk sida som man kan streama från väl? Hela fettomtb.org sitter ju och kollar på freecaster.tv när det dehåas t.ex.

MTB i OS
alj skrev:
> Jokkoapa:
>
> Varvet mäter 4 km och det kan bli tal om ca 8-10
> varv för herrarna. Om det regnar så kortas det
> ned, målet är ju att åktiden ska vara ca 2h.

OK. Tack för det, hoppas nu att man får se hela loppet.

MTB i OS
swerider skrev:
> Hur fan ska dom ha det ???

Första sidan du länkade till är hela OS-programmet. Andra sidan är tablån för vad som ska visas på SVT1. Inget av MTB-loppen står kvar på tablån för varken SVT1, SVT24 eller Peking+. Ett sammandrag på Peking+ på 20 minuter med även kanot och handboll utöver MTB verkar vara inplanerat. Så ungefär 6 minuter och 40 sekunder MTB kanske dom sänder.

MTB i OS
Missa inte de 70 minutrarna konstsim under tiden som herrarnas lopp går, eller matchen om femte pris i landhockey som sänds strax efter damloppet är slut.

Men det är klart, det ju bara doping, förlåt cykel.

MTB i OS
castrello skrev:
> Vilka snacks ska man äta när man ser på
> konstsim?

Räkor och plastic padding.

MTB i OS
ingen annan kanal? som streamar eller nått? Norsk TV kanske sänder damloppet - de har ju 2 st med. Helgplaneringen riskerar ju att gå i stöpet...
Ja man får väl ut o cykla själv i stället då, men det är ju bekvämare att kolla på när andra gör det..

Tillbaka
Topp