Mtb i partille?

A. Bengtsson

Aktiv medlem
Mtb i partille?
Bor i furulund så har ju rätt fin cykling utanför dörren i princip. Har trampat runt en del runt furåstjärn och ner till delsjön. Nu när det mörknar på rätt fort så söker jag lite enklare stigar och funderar då på bohusleden mot jonsered med start vid maderna. Kanske stigen mot råhultstugan kan vara något? Dessa leder kanske inte är enkla men jag tar gärna emot tips på stigar med hyffsat snäll terräng. Nån som vill ta en easyride/guidning nån kväll och visa lite stigar?

Mtb i partille?
Bohusleden mot Jonsered är skitrolig, dock är den ganska blöt nu på hösten..

Paradiset finns det rätt mycket smutt att rulla på, går att köra Josnered bort till Partille och genom paradiset och sen trampa lite asfalt hem :)

Mtb i partille?
Lyfter tråden. Tog en kortare tur på bohusleden idag, härlig stig! Mycket hala rötter dock men det tillhör väl hösten. Cyklade bara till råhultsstugan men nästa gång tänkte jag fortsätta längre mot jonsered. Hur är stigen efter Råhultsstugan, liknande karaktär? HAr vi några partillegubbar som är sugna på en tur i lagom tempo (easy) så hojta gärna till! Alltid kul men sällskap.

Mtb i partille?
Bor inte i Partille, men väl Jonsered... Har faktiskt inte cyklat så mycket här omkring ännu, men det kan ju bli ändring på det :)

Tjejen var ute en sväng idag och mötte kille samt 4 tjejer som var ute och körde, så lite fler i skogarna finns det allt!

Mtb i partille?
A. Bengtsson skrev:
-------------------------------------------------------
> Lyfter tråden. Tog en kortare tur på bohusleden
> idag, härlig stig! Mycket hala rötter dock men
> det tillhör väl hösten. Cyklade bara till
> råhultsstugan men nästa gång tänkte jag
> fortsätta längre mot jonsered. Hur är stigen
> efter Råhultsstugan, liknande karaktär? HAr vi
> några partillegubbar som är sugna på en tur i
> lagom tempo (easy) så hojta gärna till! Alltid
> kul men sällskap.

Stigen från Råhult ner emot Jonsered är mestadels väldigt bra och rolig.
Någon enstaka superhal spång och trappa. Men mest väldigt kul!

Mtb i partille?
Tack för era svar! Får bli fortsättning från råhult helt enkelt. Ang. paradiset ligger det på "fel" sida e20 men kan säkert bli en tur dit vid tillfälle. Hojta gärna om någon ska ut på en tur i skogarna och vill ha sällskap, lampor finns!

Mtb i partille?
Bor i Sävedalen, kör mest i stigarna runt västra och östra långvattnena bort till Bertilssons stuga. Gillar även att ta mig till norra sidan utav Kåsjön. Finns mycket roligt.

Mtb i partille?
Drae upp denna tråd då den är högaktuell för min del.
Har rekat ut vart bohusleden börjar bakom vandrarhemmet efter landvettervägen. Det var stigning nästan direkt så det såg trevligt ut. Mycket rötter också.

Är det bara att följa markerad led tills man tröttnar bara?
Är här tillfälligt därför vet jag inte så mycket om leden. Kollade lite segment på strava och dom verkade följa leden. Ska bli kul iaf. :) behöver tröna på teknik.

Mtb i partille?
Hej,

Sydväst kan du följa bohusleden till Skatås, den går ihop med vildmarksleden efter ett tag. Norrut är den också bra men kanske inte biten mellan Lyckhem och Angereds kyrka, där tar de flesta stigar via Paradiset till Partille istället.
Se gröna kartan tex https://kso.etjanster.lantmateriet.se/?e=331992&n=6403582&z=10
Vildmarksleden kan man följa österut mot härkeshult också, och vika av ned mot sjön Aspen sedan för att knyta ihop en runda tillbaka till jonsered.

/Morgan

Senast ändrad:
Mtb i partille?
Vilka bra tips man får :) Tyvärr känns Tant_Treks plan lite för ambitiös när man knappt hittar ut på e20 här :)

Men västerut/sydvästerut verkar trevligt. Tänkte ju ta leden mot jonsered då det ser ut att vara "mitt i skogen" mer. Får kanske ändra mig!

Eller ja... Har ju fått tips om alla vädersträck nu så :) Tackar. Återkommer!

Mtb i partille?
Här kommer en Furulundfråga:

I den blåmålade ringen finns inga segment på Strava eller Trailforks, är det någon här som vet om det finns några gömda juveler där?

Bilagor

• InkedSkärmklipp 2018-12-26 22.53.41_LI.jpg
    InkedSkärmklipp 2018-12-26 22.53.41_LI.jpg
    128.7 KB · Besök: 80
Mtb i partille?
Här kommer en Partillefråga:

Mellan de blåmålade kryssen finns inga segment på Strava eller Trailforks, är det någon som vet om det finns stigar eller grus mellan Vildmarksleden och Bohusleden för att slippa cykla asfalt i 10 km?

Bilagor

• InkedSkärmklipp 2018-12-26 22.39.31_LI.jpg
    InkedSkärmklipp 2018-12-26 22.39.31_LI.jpg
    78.8 KB · Besök: 52
Mtb i partille?
Heatmap-vy via Strava eller ännu hellre Trailforks för att slippa gångar/löpar-patrask kan nog ge lite ledtrådar. Har inte koll(at) själv dock.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp