MTB i Täby

• Trådstartare Trådstartare _jp
  • Start datum Start datum

_jp

Ny medlem
MTB i Täby
Hej!

Jag var för första gången ute med min nyinförskaffade mountainbike idag. Jag tänkte att jag skulle cykla lite enklare spår och motionsleder men upptäckte till min förskräckelse att det är förbjudet att cykla på motionsspår i Danderyd och Täby (där jag bor). Det kan ju inte vara rimligt?

Hur hanterar ni, mountainbikecyklare i Täby, Danderyd med omnejd, detta?

Jag anammade civil olydnad och cyklade ändå. Men iallfall? Är det inte lite konstigt? Finns det några spår man FÅR cykla på? Om det inte finns några man får cykla på, finns det några man BÖR cykla på? =)

Jag är nybörjare och tyckte att början av Roslagsleden var lite väl mycket kuperad (rötter, stenar osv) - har ju knappt koll på cykeln än.

Johan

MTB i Täby
Tänkte precis rekommendera roslagsleden... Tycker att början av roslagsleden är väldigt platt och fin, den går igenom lite motionsspår. Sen blir det kanske lite värre efter rösjöbadet. Men det blir enklare en bit efter.
Vissa delar av den är rätt platta och inte så väldigt tekniska, bara att gå en bit och försöka där igen där det blir lite lättare. Kroppen lär sig bara på ett sätt :-)
Sen finns det ju massor med avstickande stigar från varje motionsspår som man kan cykla på.
Lägg dig bara inte på en för enkel nivå, krasher är en naturlig del av cyklandet.

MTB i Täby
Vi kanske inte menar samma start :) Jag startade precis mitt emot gamla DO IT (en byggaffär, vet inte vad den heter nu), där det står ROSLAGSLEDEN på en styr träskylt. Tyckte det var riktigt svårt ibland men jag antar att jag får ta lite ramlingar.

Måste bara fixa cykelväska med extraslang först... så jag inte fastnar i de djupa skogarna.. :)

MTB i Täby