MTB på Tjörn?

Wicca

Ny medlem
MTB på Tjörn?
Hejsan, jag flyttar den 18 augusti ut till Tjörn för att plugga och kommer självklart att ta med cykeln dit.

Jag undrar om det är någon som vet bra ställen (gärna i närheten av kållekärr) som bjuder på skön skogscykling?

Finns det nån klubb på Tjörn?

Finns det några happyiter på tjörn?

Mvh/Mikael

MTB på Tjörn?
det är inga problem o hitta åka på tjörn. Dessutom är en lärare syster till en av sveriges genom tiderna snabbaste cyklist, hon är dock tyvärr lite kromosomförstärkt, vilket du nog kommer märka...

Har inte cyklat speciellt mycket där, repade eller spela xbox mest under tiden på Tyft men en del löpning blev det, och berget som ligger vid skolan bjuder på en ganska tung grusvägsbacke upp (mot byn sett). annars kan du ta dig turer runt, Vetteberget är nog tjörns högsta punkt tror jag, och där är riktigt nice. Borde gå fin fint och cykla där t ex.

Om du ska gå på tyft (billströmska) vilket jag antar, så fråga en tjock gubbe med en hund som heter Ture, han har koll på nejden, vi var nånstans och gick runt nån damm som det fanns kaffestuga och annat vid, har för mig att där var schysst med...

MTB på Tjörn?
Har dålig koll just där. Har dock en kul slinga på Stenungsön jag kör ibland samt olika områden kring Stenungsund, visar gärna dessa vid tillfälle om du är intresserad.

MTB på Tjörn?
captain8track skrev:
-------------------------------------------------------
> det är inga problem o hitta åka på tjörn.
> Dessutom är en lärare syster till en av sveriges
> genom tiderna snabbaste cyklist, hon är dock
> tyvärr lite kromosomförstärkt, vilket du nog
> kommer märka...
>

Har jag iofs aldrig sett som ett problem. :-)

> Om du ska gå på tyft (billströmska) vilket jag
> antar, så fråga en tjock gubbe med en hund som
> heter Ture, han har koll på nejden, vi var
> nånstans och gick runt nån damm som det fanns
> kaffestuga och annat vid, har för mig att där
> var schysst med...

Japp, thats the place. Tack för tipset!

MTB på Tjörn?
Det finns en hel del bra cykling på Tjörn.
Motionsspåren ovanför Kållekärr är ett bra ställe, området runt Bö tjärn ett annat.
Någon klubb finns inte men inom Friluftsfrämjandets mountainbikesektion på Tjörn ordnar vi turer.
Vi kör allt från 2 timmars turer till "Tjörn Runt" som tar en hel dag och är ca 8 mil lång.
Du hittar program och kontaktuppgifter på <www.frilufts.se/tjorn>
Själv bor jag i Skärhamn och cyklar så ofta tid finnes.
Om du är intresserad kan jag guida dig när du flyttat hit.

//Josef

MTB på Tjörn?
Härligt med lite Tjörn, är själv uppvuxen där och bror min som trampar runt en del bor där ännu, Rogger på forumet.

Hoppas ni hittar mycket trevlig stig att cykla på!

Ett tips ifrån mig får nog bli att ni utforskar skogarna i Hjälteby "bakom" kållekärr, ett stort område av enbart grusvägar och med massvis skog så där borde ju finnas något trevligt. :)

MTB på Tjörn?
captain8track skrev:
-------------------------------------------------------
> kromosomförstärkningen visar sig i form av
> ohygglig fulhet och ett humör därefter...
>
> lycka till, vad ska du läsa för något där?

Naturvetenskapligt basår, tänkte bli ingenjör av något slag till slut.

MTB på Tjörn?
Hej även jag kommer spendera tid under sommaren på tjörn och vill hitta några att köra med. Några tips vart man skall köra?
Kör gärna i helgen
Mikael

Tillbaka
Topp