mtb polare sökes på Österlen!

Skördetiden är här! Och när det är tid för äpplena att plockas kallar plikten och jag styr folkakombin från Åre där jag bor till sköna Österlen där jag är fostrad.
Denna höst tar jag med xc-cyckeln! Skulle vara grymt kul att hojja med någon. Det finns många stigar att utforska! Jag gillar att pressa... men kaffe e gott det med :-D

Hej Helena

Hej Helena!

Jag cyklar en del på Österlen men bara på de norra delarna, tror inte det finns särskilt mycket bra
mtb i de södra. Det hade varit roligt och komma ut och cykla lite där nere. Hittar bra runt Brösarp, Haväng, Verkaåns dalgång, Yngsjö och Juleboda. I somras träffade jag på en tös på mtb i Kumlans`/Drakamöllans naturreservat, hon berättade att hon kom från Åre. Var det du? Det var jag och 2 till killar. I vilket fall som helst hade det varit jätteroligt att komma ut och cykla.

Häls. Björn

Hej Helena! Det hade vatit roligt att komma ut och cykla, tror dock att det inte finns särskilt mycket stigar på södra Österlen. Hittar själv bra på norra delen, runt Maglehem (Brösarp Haväng Verkaåns dalgång Juleboda och Yngsjö. I somras var jag och 2 kompisar och cyklade i Kumlans/Drakamöllans naturreservat där vi mötte en tös på mtb. Hon berättade att hon kom från Åre. Var det du? I vilket fall som helst hade det varit roligt att komma ut och cykla. Hälsningar Björn.

Hej Björn!

Men det är ju perfekt för det är ju i Brösarp jag håller till! Senast jag var vid Drakamöllan var förra hösten så det var inte jag i sommras... hm.. undrar vem det var. Var bor du då Björn?
Om du har f.b kan du ju skicka en v.frågan (eftersom jag redan har lagt ut hela mitt namn för hela internet)

Häln Helena

Hej Helena! Jag har inte f.b, det får fixa sig på något vis i alla fall. Jag bor i Kristianstad/Wä men jag har sommarstuga i Yngsjö/Gropahålet, där jag är mycket om helgerna. Cyklar ofta från yngsjö ner mot Brösarp. Hade varit trevligt och cykla till helgen. Mitt tfnnr 044244001. Hälsn Björn.

Tjenare
Jag (Kristoffer) och Staffan skulle kunna vara med på en runda på lördag om det passar er.
Jag skulle även kunna tänka mig en och annan runda i veckan.
Björn har du några nya roliga stigar eller vi kanske ska ta en runda i Borrestad så jag lär mig att hitta där.

/Jöns

Hej allihopa!

Nu har jag pratat med Helena. Är det ok att vi cyklar från piratenrastplatsen kl 10 på söndag, makligt tempo, med fika i 4 till 5 timmar.
Björn.

Tillbaka
Topp