mtb spår västmanland

mtb spår västmanland
Alex97 sa:
bor i västerås, men även i sala också

Du har grymma spår i Surahammar (infart till Brukshundsklubben strax innan golfbanan på 66an, skyltat MTB höger 100 meter in på grusvägen).
I Västerås har du Badelundaåsen, lättcyklat, ta gärna rygg på Friluftssällskapet (sök på fejan). :)

/J

mtb spår västmanland
Hur ser det ut med spår och stigar i Sala och Svartådalen?
Läste i en annan tråd om Sätra Brunn, hur hittar man det spåret?
Hur tar folk det om man skulle åka i elljusspåret mittemot infarten till gruvan? (vet inte vad platsen heter)

Alla tips från lätt till svårt mottages tacksamt

mtb spår västmanland
Har inte varit där men känner till det. Det får bli lite längre fram, då jag inte har något att ta cykeln på för tillfället och cykla dit blir lite väl långt.

mtb spår västmanland
Hej,

Någon i dessa trakter (Sala, Västerås m.m) som vet om något bra hoppställe, pumptrack eller liknande?
Jag är grymt sugen på att få hoppa lite!
Jag vet att det finns en pumptrack i Uppsala, tänkte om det finns närmare?

mtb spår västmanland
I Västerås så finns: Rocklunda svart, Rönnby Svart, Rönnby Röd, Lugnetslingan Blå, Dybergslingan blå. Köping har en massa bra spår centralt. Utöver det så finns det massor av alternativ, Badelundaåsen, upp mot gropen i Vad etc..

mtb spår västmanland
det finns massor av stig i och runt västerås, ut i skogen med dig! bra ställen att starta är skogarna norr om rönnby, kring hökåsengropen. därifrån längs badelundaåsen ned till flygplatsen, superduperåkning i skogstriangeln norr om björnöbron. fina stigar hittas i gäddeholm, och ute vid frösåker har kommunen en trevlig central med vandringsleder som för omväxlings skull är godkända för mtb. gäller t ex inte lederna på björnön. ängsö runt är en klassiker.

du kommer inte vara sysslolös.

friluftsfrämjandet är trevliga och välkomnande, tar särskilt hand om nybörjare om det nu gäller dig, kör onsdagar 1830 vintern igenom. senare i vår startar en annan grupp regelbundet tisdagar kl 18 vid cykloteket, info kan dyka upp på facebook, eller fråga i butiken.

en en väl uppmärkt och trevlig slinga finns i heby, googla. liknande upplägg vid sala silvergruva, i köping och sura kräver viss lokalkännedom, aka åk med någon som varit där förr. gäller faktiskt också gamla sm-banan i rocklunda. som är tekniskt och konditionsmässigt åt det krävande hållet.

mtb spår västmanland
Tack för alla svar!
Men är det ingen som vet vart det finns exakt det jag söker, fina hopp att lära sig hoppa på riktigt
Får kanske ta en tur till Uppsala ändå...

Finns lite naturliga hopp överallt jag vet men nu skulle jag vilja prova på mer än så?

mtb spår västmanland
Beror på hur pass långt du är villig att åka, jag skulle säga flottsbro om du har möjlighet att åka en bit då dom har väldigt bra variation på hopp så man sakta kan progessa upp .

Tillbaka
Topp