Multipositionsstyre ?

ebbe

Medlem
Multipositionsstyre ?
Forum´are.
Nu är man anmäld till Vätterrundan - det är 15 år sedan sist !
Gubbsjuk ? Ja, förmodligen - men någon gång måste man ta tag i sitt liv....

Min fråga till forumet nu är om någon vet var man kan hitta sk. multipositionsstyren ?
Magen tillåter inte racerstyre - men jag vill ha fler alternativ på handpositioner än ett vanligt rakt.

Tyskarnas cyklar har ofta sådana - men finns de i Sverige ?
(Såg att Americanflyers hade ett titanstyre - men priset....)

Multipositionsstyre ?
Det här kanske vore nåt:
mungo2.jpg

eller det här:
mary_big.jpg

Kan ses på : http://www.on-one.co.uk

Multipositionsstyre ?
Daner Skrev:
-------------------------------------------------------
> Mary är bra. Jag kommer att beställa en sådan till
> Apexen.

Ja, det vore även perfa på min pendlarhoj....

Multipositionsstyre ?
Daner Skrev:
> H-Bars är lite väl saftiga, och jag tror inte att
> VR tillåter TT bars eller liknande. Varför inte de
> här?
>
>

Daner.
Säljer du dem i din butik eller hur får man tag i dom ?

Multipositionsstyre ?
Jag letar också efter ett bekvämt långfärdsstyre att växla till på hojjen. Mary ser trevligt ut, men jag skulle vilja testa nåt "riktigt" touringstyre också. Är det nån som sett sånna till salu i Sverige?

/rikard

Multipositionsstyre ?
Moustache bars är en produkt som jag tycker om men säljer inte. On-One Mungo bars kommer rätt nära, men Nitto Moustache bars kan köpas av Rivendell och Harris i USA och HubJub i UK.

Multipositionsstyre ?
Vänta några veckor så ska jag ge en recension av On-One Mungo. Jag tror det är perfekt för ditt syfte, däremot så är det för tjockt för MTB-komponenter så man blir lite begränsad av vilka växlar och bromsar som kan monteras.

Multipositionsstyre ?
Detta är kanske något som skulle passa??
vlinderstuur.jpg

Finns att köpa härhttp://www.bike4travel.nl/ för 15? Visserligen i holland och inte i sverige...
De skickar enligt hemsidan inte till sverige, men jag ska precis beställa därifrån och har varit i mailkontakt med Marco och han kan skicka till sverige om man kontaktar honom.

Jag hade tänkt att beställa idag fredag. Om du är intresserad att beställa kan jag vänta lite.

Multipositionsstyre ?
Boippi -

Heter det en Butterfly styre? Jag har sett dem på Crescent Abisko men aldrig fått prova. Ser mycket intressant ut och priset är lockande, men de anger inte om det är racer eller MTB storlek (jag ser det inte, men jag är inte så bra på språket) så det är bäst att ta reda på vilken styrstam och vilka handtag/växelreglage man kommer att behöva.

Multipositionsstyre ?
Jag skulle tro att det där butterflystyret är för MTB-komponenter, iallafall den raka delen. Det är nånting sådant jag är ute efter. Men jag avvaktar lite och provar gärna ditt någon stund när det har kommit. =)

Touringcykling är väldigt kul. Jag skall nog försöka få in mer än tre veckor i sommar även om jag nog håller mig i Sverige. =)

/rikard

Multipositionsstyre ?
Roseversand har ett gäng. Men jag vil inte köpa ett styre som jag inte fått fingra på. Jag brukar vilja ha lite annan sweep och bredd på styren än andra så jag får nog köpa ett par meter rör och börja värma och bocka lite på egen hand. =)

/rikard

Multipositionsstyre ?
Daner. Ja de kallar styret för vlinder = butterfly men vilken diameter det har det kan jag inte svara på.

Är någon intresserad så kan jag fråga.

rikard: Jag hade inte tänkt beställa ngt styre den här gången så du kan tyvärr inte prova mitt :(

Jag har prövat ett liknande i en efektiv kombo med justerbar styrstam, kan åxå vara bra när kroppen behöver en ny monotom slitställning ;) Den kombon gjorde att man alltid kunde hitta en ny possition, omväxling förnöjer heter det ju.

Multipositionsstyre ?
Nackdelen med ett sånt styre är att det inte är så många positioner som låter en sitta med bromsarna berädda. Man kanske skulle ta och fusa ihop ett hydrauliskt deorehandtag med ett tiagra STI-handtag så man kan köra med ett vanligt bockstyre. Hur svårt kan det vara?

/rikard

Multipositionsstyre ?
Kneecap Frost Skrev:
> Daner:
> Varför inte ta in Nitto styren??
> Finns flera som skulle köpa..

Jag försöker att begränsa NAF till områden där jag kan göra en betydande positiv skillnad. När det gäller Nitto produkter blir det billigare för er att köpa från utlandet på ett lagligt sätt än att köpa genom mig och en butik. Så är inte fallet med de allra flesta saker som jag tar in.

Multipositionsstyre ?
Gråskägg Skrev:
> Tänk på att Vätternrundan är ganska griniga på
> vilka styren dom godkänner.Om det så bara luktar
> stöd för armbågar så måste du byta.

Varför är dom så känsliga på det då? Är det inte bättre att folk kör med dom styren dom brukar i vanliga fall än att dom måste byta inför den turen? (Inom någorlunda rimliga gränser naturligtvis)

Multipositionsstyre ?
Det är framförallt olika typer av tempo/triathlon styren som de inte godkänner. Anledningen ska vara att man inte snabbt kan nå bromsarna om man ligger och kör i bågarna. De är inte tillåtna i någon tävling där man har gemensam start. I motionslopp som inte är sanktionerade av cykelförbundet brukar det däremot vara OK.

//Pär

Multipositionsstyre ?
Boippi Skrev:
> Detta är kanske något som skulle passa??

vlinderstuur.jpg

> Finns att köpa här för 15? Visserligen i holland
> och inte i sverige...

Stod å klämde på ett likadant idag. En modell från Pro som finns på Cykloteket för 350:-. Minns dock inte vilken dimension, men jag tror att det var 25.4.

Multipositionsstyre ?
Kanske skulle ta mig in till cykloteket i veckan och titta lite. Säga vad man vill om cyklotekert, men de har ett stort sortiment.

/rikard

Multipositionsstyre ?
Buddha Skrev:
> Boippi Skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Detta är kanske något som skulle passa??
>
>
>
> > Finns att köpa här för 15? Visserligen i
> holland
> > och inte i sverige...
>
> Stod å klämde på ett likadant idag. En modell från
> Pro som finns på Cykloteket för 350:-. Minns dock
> inte vilken dimension, men jag tror att det var
> 25.4.

De har ett liknande på team sportia i sickla till extrapris......tror det kostar 200~.

Tillbaka
Topp