Multiverktyg i gaffelröret?

Stiffmeister

Aktiv medlem
Hejsan!
Är trött på att glömma multiverktyget när jag drar ut i skogen och tänkte kolla om nån har något tips
på multiverktyg som man sätter i gaffelröret? Har sett att det finns 3-4 märken, men tänkte att ni
kanske kan tipsa om något som ni använder och som ni är nöjda med.

Borde kallas EDC V1, första modellen som kom. Kör med plug och pliers kitet till det. Sen har jag en patron och två buntband i pumpen.

Lite är enklare att montera om man inte är så verktygsvan.

Har valt att köra med en sådan här. Då har man även kedjebrytare och får plats med en masterlink i fodralet. De som sätts i gaffelröret känns som om de har lite för få verktyg.

Har själv kört med Oneup sen den kom ut för några år sen. Alla verktygen ovan får plats, samt som Muffin skriver, en plugg, och även en quicklink tång om man vill... Sen är den kompatibel med pumpen, och pumpens munstycke fungerar även direkt med co2 patroner.

Är en klar fördel att kunna ta fram verktyget på 3 sekunder och ge det till någon. I alla fall en gång per gruppride lånar jag ut mitt för en "snabb justering"

Jag kör multitool och deras threadless-montering i röret och pumpen med CO2 och en Dynaplug Race (som passar perfekt i deras hållare). Om jag kör gravel så flyttar jag bara multitool til pumpen. Fungerar perfekt.

Tänk på att du behöver verktyg att gänga styrröret, eller om du är i närhen av Ängelholm i skåne kan du låna mitt, tror det använts till 20 styrrör hittills! eller om någon i närheten av dig har det.

EDIT: Du behöver även topcap kittet - https://bikeshop.se/oneupcomponents/1c0414blk/oneup-edc-top-cap-kit-svart-för-edc-verktyg
Inte längre, man kan använda deras threadless carrier. Enda skillanden är att det begränsar möjligheterna lite men det betyder inte så mycket, enda nackdelen är att det inte är plats til CO2.

Jag kör denna på en av mina cyklar. Tycker den fungerar som den skall än så länge, har använt det ca 1 år. Fördel att man slipper gänga i styrröret.

Jag kör denna på en av mina cyklar. Tycker den fungerar som den skall än så länge, har använt det ca 1 år. Fördel att man slipper gänga i styrröret.

Hej!
Då ska jag kolla upp denna istället, tack!

Jag kör en All in multitool som passar i många vevaxlar, riktigt nöjd och då den använder standardbits så är det lätt att byta bits till just de din cykel behöver

Jag kör en All in multitool som passar i många vevaxlar, riktigt nöjd och då den använder standardbits så är det lätt att byta bits till just de din cykel behöver
Tack för länken, kollar detta!!

Tillbaka
Topp