När Grannen bad mig......

Snefan

Aktiv medlem
Grannen bad mig se efter deras trädgård medans de reste bort... o visst faan ställer man upp...
# Tha CorÅna trail comming soon..☀️
20200314_170815_1_1.gif

Liten update då...
Grannjäveln ringde å sa att de var p väg hem pga cårÅnja skiten.
Så jag fick avbryta fruKosten iallhast å dra på mig overallen å stövlarna för att fixa klart deras nya rabatt...
Drog om lite, så att nyponbuskarna inte skulle växa ihop för taight med rosenbuskarna. Så nu kände jag mig hyffsat nöjd... La även till 2 småknölar i starten som d kan odla lök på.. Avslutade med en rejäl tjofräs där d kan slänga sin kompost...

Som sagt namnet på denna kreation är "THA CorÅna Trail" och reflekterar dages dilemman
GX010245_1584279833832_high_1_1.gif
GX010245_1584279833832_high_1_1_1_1.gif

Tack för inspirationen.

Min son bytte balanscykeln idag mot en med pedaler och lärde sig cykla på några minuter. Jag visade den här tråden för min fru och frågade om jag fick fixa något sånt här på vår gräsmatta. ”Javisst - bara ni har roligt.”

Hmm fick svårt att förklara denna lilla skapelse för grannen... Men sa lite flyktigt att lyktstolpen inte behövdes något mera då ljusare tider är på ingång. Sedan så övertygade jag dem att det är liten vall man kan odla lite smått på, samt att den skyddar lite vid översvämning men inte riktigt färdig ännu..20200322_173055.jpg

Grannen alltså!
-Har du corona?
Nä? Svarade.jag.
- Bra - se till att få det klart till påsk. Söger fan skapet och drog iväg till fjällen..
Suarde till rejält och drog fram en helt ny rabbat jövel... och i protest så testdade GX010265_1585420731417_high_1.gifhoppdroppa jag deras lampfot...

när vi var nyinflyttade fick vi stopp i avloppet strax utanför tomtgränsen, pga rotinväxt. grannarna var på semester, kommunen grävde upp deras garageuppfart fullständigt, tre meter ned, för där fanns anslutingen. vårt avlopp relinades utan annan åverkan än ett mindre hål i garagegolvet.

som tur var hade det mesta jobbet gjorts klart när grannarna återvände....

de tog uppståndelsen med fattning.

Oooooo! Nu vet jag var din granne bor!!

Hoppas man får komma på besök hos grannen i sommar.
JA förfasen ??.. planen är att "Grannen" ska ha 2st elr flera trevliga "rabatter" att odla i till påsken + lite andra knölar som man som gubbe blir barn igen.
Kommer självklart dela med mig av denna potatisbacke till alla som gillar rulla utför... vill bara få till något lite för att visa knölens potential..?

Tänk om man hade en granne som du (och en tomt som den där)... Det enda min granne bidrar med på min tomt är kattbajs på gräsmattan ?.

Såja..
Nu är semestertiderna över och även så för grannen. De var på mig för dåligt underhåll i sommar men jag hade bra bortförklaringar???? punka på cykeln osv. Förklarade att rabatterna är finast på höst/vinter och vår. Cornoa vågen verkar komma tillbaka så bara trampa på.20200926_134753.jpg20200926_152300.jpg20200926_152419.jpg

Men nu skickade de ut mig i skogspartierna för att leta svamp ?. Sagt och gjort så gjorde jag det på mitt sätt. Och för att hitta tillbaks så markerade jag vart jag gått ala Hans&Greta fast lite bättre ?.
Mera kommer...

Jag vet att man inte ska avslöja var svampställen finns men är detta svampställe i närheten av rabatterna?
Är inte direkt ngn svamp fascist ? så detta ligger en "hook" elr "slice" ?‍♂️med drivern från de andra rabatterna. Men brödsmulorna tog slut så fick vända om innan all svampplockning blev klar... ?

YES.. lyckades Smita tillbaka utan att grannen såg mig för att plocka de finaste svamparna åt mig själv.? Fanns så mycket svamp så jag bjöd in 2 likasinnade som strövade hej vilt i skogen utan lycka. O jädrans vad trevligt det blev.?20200927_202319.jpg20200927_202413.jpg

Ibland har man flyt ?.. Grannen stack på konferans och inte faaan ville jag kratta för mycket i rabatterna på förmiddan inte. Så jag gör lite annan nytta. Klipper&klistrar lite istället på nyåket. Då det nu "växer" så det knakar bland buskar&träd och man måste "hoppa" mellan de olika odlingarna. Då kan man ju fixa sig en till fin hoppstylta för lite buskul..?

Senast ändrad:
YES.. tänkte jag när solen sken så vackert idag efter allt regn. Och jag svirade på cykelmunderingen för att tar en rallytur. Hade precis wheelat upp det nya åket på bakslangen på väg ut mot fjärran kulle. Då jag hör något som gör att blodet fryser till och varenda skruv på cykeln lossnar och jag crashade ihop på gatan. JEPP DET VAR GRANNJÄVULEN som ropade att här finns ingen tid för lek det ska jobbas?. Tydligen så ska det sättas LÖK, inte faan ere den som man kan käka och göra gonyttiga lökringar av heller. Nä det e ngn blommtjofräs som slår ut till vår och sommar elr ngt sånt.. slog dövörat till och började gräva i vanlig ordning och drömde och cykeln. Medans grannen pladrade på om den ena blomman efter den andra... bla bla bla.
20201011_180547.jpg

NÄ NU JÄKLAR SKA NI FÅ HÖRA!
Grannsatan var på krigsstigen över att jag inte presterat ngt i veckan. Så nu presenterade de en "dräng" som de kallade han för. Som skulle bistå mig och eventuelt ta över mitt "jobb" om jag inte skärpte till mig.? Fast jag smet dit i fredags för att grunda lite så man kunde slappa lite till helgen. Aldrig nöjd är grannens motto... hugah..

Men jäklar vad det hände grejer.. vi kom bra överens och fick ihop jäkla rabatt som vi hann sladda o hoppa i så fort grannäcklet stack iväg till sin herrgårdsmiddag....?
20201017_160154.jpg
20201017_160210.jpg
20201017_160230.jpg

Tillbaka
Topp