Någon som har en Ibis Ripley i närheten av Gbg?

Karsten

Medlem
Jag är sugen på en Ibis Ripley, undrar om det finns någon (helst L) i närheten av gbg som jag kan klämma i känna på innan beställning går iväg?

Cyclecomponents har en demohoj i M men jag lär behöva en i L.

Sen är ju frågan om den är så bra som det skrivs, ska ha den till gbg happy ride terräng. Vill ha en rolig o hyfsat lekfull cykel som klättrar bra o stabil utför. Kollar på cykel med XT och 140mm gaffel, eller vågar jag gå på X01 1x11? Bla så är ju kassetten förbannat dyr att byta.

Finns det någon mer än Cyclecomponents som säljer Ibis "i närheten"?

//Lars

Ska du bli med storhjuling? Är inte det lite 2013 med 29"? ;)

De elvadelade kassetterna lär ju bli billigare tills du hunnit slita ut den som sitter på fullständigt. Det är väl snarast bakväxeln som ligger lite pyrt till i brötet och som kostar fläsk att ersätta.

På en tävlingshoj där man vill spara 4-500g kan det vara värt att kika på xx1/x01. Annars är det bara larvigt dyrt och inga egentliga fördelar jämfört med 2*10. Hoppen mellan växlarna blir väldigt stora en bit ner i kassetten tex.
Jag har cyklar med både xx1 och 2*10 och för en vanlig stigcykel som ibis ripley är valet självklart 2*10.

Rattnalle skrev:
-------------------------------------------------------
> Ska du bli med storhjuling? Är inte det lite 2013
> med 29"? ;)
>
> De elvadelade kassetterna lär ju bli billigare
> tills du hunnit slita ut den som sitter på
> fullständigt. Det är väl snarast bakväxeln som
> ligger lite pyrt till i brötet och som kostar
> fläsk att ersätta.

hehe med risk för att vara ute redan när jag börjar så är jag sugen på att se om den verkligen exploderar när man använder den :)

Tillbaka
Topp