Någon som har handlat från Chain Reaction Cycles

2old4this

Medlem
Är det någon som har erfarenhet av att handla från denna firma i England ?. Med våran helt värdelösa
valuta så går det ju inte att handla från Usa eller med Euro länder. Dela gärna med dig om dina erfarenheter.

Så länge man beställer saker som finns "inne" så funkar det perfekt.
Jag beställde från crc och ewalds samtidigt, paketet från crc fick jag en dag tidigare :-)

kate skrev:
-------------------------------------------------------
> Fungerar kanon. Även med returer!
>
> /Kate

Jag vet en snubbe som fick dubbla pengarna tillbaka efter att CRC varit skyldig honom 3-4 tusen kronor i flera månader utan mejlsvar eller nåt. Han låter dom smaka på deras egna medecin och har ännu inte betalat tillbaka, men ändå kunnat köpa saker av dom under tiden. Jättekonstigt

Problemet med CRC är enligt mig deras utbud. Ta handskar till exempel, hur hittar man den bästa eller mest prisvärda handsken när dom säljer 212 olika handskar.

Senast redigerad av en moderator:
>Problemet med CRC är enligt mig deras utbud.
Jodu, valfrihet och stort utbud är ju alltid jäkligt irriterande ;-)...

Av min tolv CRC order jag har lagt sedan 2005, så har jag fått fel prylar två gånger. En gång så berodde det på att CRC hade märkt ett benskydd med fel storlek. Det byttes smidigt och jag fick pengar för returfrakt och rätt pryl.
Andra felet löste de inte med en gång. Då fick jag fel växelöra två gånger. Till slut så skickade CRC ett annat dyrare öra, utan att jag behövde skicka tillbaka det felaktiga.

CRC är bra och tar ansvar.

Trevligt bemötande. Blev utan ngn. liten plastplupp ist.f. tumreglage, när det var flood-sale på dualaction-reglage. Inga bekymmer! Plupp skickades kostnadsfritt.
Det som tar tid normalt, är frakten genom vårt eget avlånga land. Men det gäller för svenska företag också..

Billigare är det för tillfället i tysklad, t.ex. http://www.actionsports.de/

Har handlat från Chainreactioncycles sedan 2001, ca 35 ordrar hittills. Funkat bra varje gång än så länge. Men priserna har helt klart ökat senaste halvåret. Fortfarande finns det fynd där, men det gäller att jämföra med tyskland innan man slår till.

/Leo

Little Stereo skrev:
> Chainreactions är inte sådär speciellt superbilliga längre, ibland är tom Cyclecomponents billgare :-) T

--------
Jag har också handlat brittiskt nästan hela senaste året. Men nu är de brittiska priserna i nivå med våra svenska (CC) eller rent av högre. Numer börjar CC se förhållandevis bra ut. Tyskarna är också klart prisvärda. Jag har precis lagt en order på 12 pryttlar. Efter prisjämförelser blev det H&S bike-discount som var billigast. Eller rättare sagt actionsports.de var någon tia billigare i pris men där kan man inte betala med kort. Det gör det hela totalt sett både dyrare och försenat när man måste göra banköverföring av summan innan ordern behandlas. Den största fördelen med CRC är deras enorma utbud. Massor av bra prylar att välja mellan och oftast det mesta i lager. Frakttiden är dock sjuukt lång, vilket man slipper när man handlar på CC.

Exempel Sram X.0 twist shifters
CRC 921 kr (finns inte i lager förrän april)
CC 670 kr (finns inte i lager)
H&S bike-discount 560 kr

Exempel Schwalbe Furious Fred 2.0"
CRC 526 kr
CC 440 kr
H&S bike-discount 342 kr

CRC visade sig från sin vänliga sida idag. Jag hade beställt ett gäng prylar så som sadel, växelvajer, slangar och lite annat. Med i paketet hade CRC dock mycket snällt även lagt i ett par Oakley solglasögon. Brillor som jag vare sig beställt eller betalat för och som inte heller fanns angivna på packsedeln. Tack så mycket CRC :)

Handlat en gång...fick åt helvete fel saker och ingen ersättning eller liknande.

Beställde ett demopar bromsar fram + bak inkl 203-skivor som legat på uppvisning och fick två frambromsar och en 185-skiva som alla varit cyklade på...

Nu tror jag att de har fått knäppen på CRC. Jag beställde lite prylar med fri frakt i lördagskväll, 28/8. Förvisso ångrade jag mig och ville avbeställa köpet för att jag inte behövde en viss pryl men gick fan inte. Paketet skickades i rekordfart redan på måndagen innan jag fick något besked om avbeställningen. Det gjorde inte så mycket för att skorna jag inte ville ha var inte så dyra.

Och nu ligger paketet för att hämtas hos Schenkers utlämningsställe.

Det är helt otroligt, sex dagar med Schenker!
Än finns det hopp

Senast redigerad av en moderator:
Jag har handlat där tre gånger och har positiva erfaranheter. En gång fick jag fel typ av bromsbelägg. När jag kontaktade supporten skickade dom nya belägg utan att jag behövde skicka tillbaka dom gamla. Om jag minns rätt var fraktavgiften lägre jämfört med att beställa från cyclecomponents den gången. (Vet inte om det fortfarande är så.)

/Mats

FUnkade utmärkt att beställa därifrån. Till skillnad från en stor butik i stockholm hade dom fattat att POCs ryggplattor görs i två modeller, regular och slim.

Jag har handlat både från CRC och Merlin.
Brukar kolla vilken som är billigast av dem på det jag söker :)
Supernöjd med båda dessa butiker.

GöranH skrev:
-------------------------------------------------------

> var billigast. Eller rättare sagt actionsports.de
> var någon tia billigare i pris men där kan man
> inte betala med kort.

Visst kan man betala med kort på actionsports.de.

Tillbaka
Topp