Någon som testat mobilhållaren SP Connect Stem Mount Pro med Universal phone clamp?

Någon som testat mobilhållaren SP Connect Stem Mount Pro med Universal phone clamp?
Nämen, Lellky! Vi pluggade ihop 2002. Hoppas allt är bra!

Ville mest säga hej. Jag har dessvärre ingen erfarenhet av kombon, men den ser vettig ut. Jag har själv använt Quad Lock i många år, men det funkar bra om man använder ett av deras skal till någon av de vanligaste telefonmodellerna. Det finns även ett liknande fäste som funkar med Quad Lock: https://www.amazon.se/TUSITA-Lock-Telefon-Fäste-Universell/dp/B0CRDJVTVM

Hej Martin! Long time, no see. Allt är bra här. Tiden flyger förbi och det har flyttat in två barn i mitt hus.

Hur är det själv?

Jag håller på att bygga en cykel med delar som jag köpt här på sidan. En heldämpad kolfiber-trail-raket.

Kollar på hållaren du skickade. Kan vara bra, tack för tipset!

Tiden flyger verkligen. Jag har blivit cyklist och flyttat till Karlstad och allt är bra. Spännande med hojen! Släng upp en byggtråd!

Jag antar att du vill ha mobilen i cockpiten för att kunna navigera? Helt ärligt är det är nästan alltid bättre med en dedikerad cykeldator (Garmin eller Wahoo). Mobilen har jag mest på styret när jag cyklar långt och behöver enklare tillgång till musik och Google Maps. Jag tycker att det kan vara lite jobbigt att fästa mobilen i Quad Lock-fästet, men SP Connect kanske är bättre. Väl på plats sitter den bra.

Jag har funderat på en byggtråd, men jag har redan kommit ganska långt och har väl egentligen inget nytt att visa. Möjligen skulle jag kunna dela med mig av min frustration över cykelbranchens standarder (eller snarar avsaknad av standard).

Ja precis. Jag använder Topo Sweden för att logga vart jag cyklar, men också för att se var jag är. I den appen kan man välja karta själv och jag kan växla mellan Google Maps, Gröna kartan och Open Streetmap vilket är riktigt smutt. Garmin mfl känns lite grann för mig som att ha en dator från 90-talet. Men det var ett tag sedan jag använde en dedikerad GPS/Cykeldator -det kanske har blivit bättre?

Kanske ska förtydliga att jag cyklar både stig och grus så mobilen behöver sitta ordentligt.

Jag körde mobilen på styret ett kort tag och upplevde det som helt värdekasst. Jag var tvungen att ha en ”poncho” på som skyddade mot fukt och skvätt, mobilens touch var inte anpassad för att användas under vibration (lätt att klicka fel) och så vidare. Då körde jag ändå bara landsväg och lite grus.

En datamaskin typ Wahoo/Garmin är så enormt mycket bättre.

Jag körde QuadLock.

kört lite med den här typen, inte exakt denna dock. Så sällan jag behöver karta på styret så har inte köpt en dator
1770021619039.webp

Jag körde mobilen på styret ett kort tag och upplevde det som helt värdekasst. Jag var tvungen att ha en ”poncho” på som skyddade mot fukt och skvätt, mobilens touch var inte anpassad för att användas under vibration (lätt att klicka fel) och så vidare. Då körde jag ändå bara landsväg och lite grus.

En datamaskin typ Wahoo/Garmin är så enormt mycket bättre.

Jag körde QuadLock.
Jag kan såklart se fördelarna du nämner. Telefonen är jag ju faktiskt ganska rädd om.

kört lite med den här typen, inte exakt denna dock. Så sällan jag behöver karta på styret så har inte köpt en dator
Visa bilaga 814251
Jag har också kört en hel del med en liknande. Jag tycker det funkat ganska bra då den dessutom är lite mjuk och ger lite extra dämpning till telefonen.

Som rubriken antyder, finns det någon med erfarenheter från denna kombo?

Jag har kört precis denna kombo innan jag bytte till klocka, och sen cykeldator. Jag kan rekommendera, inget att anmärka på, förutom när man flyger över styret, då blev det mest skräp kvar av både mobilen och stativet.

Jag har kört precis denna kombo innan jag bytte till klocka, och sen cykeldator. Jag kan rekommendera, inget att anmärka på, förutom när man flyger över styret, då blev det mest skräp kvar av både mobilen och stativet.
Ajdå! Gick det bra med dig?

Jag har inga planer på att flyga över styret, jag är för gammal för sånt.

Tack för att du verifierade att kombon funkar!

Ajdå! Gick det bra med dig?

Jag har inga planer på att flyga över styret, jag är för gammal för sånt.

Tack för att du verifierade att kombon funkar!
Inga fara med mig!

Är man ute efter att ha mobilen på styret skulle jag säga att en "phone clamp" inte känns lika stabilt som om det finns skal som passar, men jag hade en Oneplus-mobil, och till de fanns det inga Sp connect-skal, men det duger med phone clamp.

Tillägg: Just det fästet som du hade har jag inte provat men jag har använt följande: https://www.amazon.se/dp/B0CS3VZSR4?psc=1&ref_=cm_sw_r_cp_ud_ct_EV6HWY99YAF3TC3V5VXB

Båda de fungerade bra, nackdelen med fästet i första länken är att mobilen kommer ganska nära dig, och du måste kolla mycket neråt för att se på mobilen, jag skulle snarare rekommendera (utan att ha provats iofs) ett sådant som du länkade.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp