När hade du senast ett race under cykelpendligen?

Race

Medlem
Hej på er!

Har ni någon gång kört något race med en annan cyklist medans du pendla eller bara cyklade? Hur var det? Hur börja det? och vilka farter kom du upp i?

Själv när jag cyklade hem idag så körde en landsvägscyklist om mig i hög fart, så då drog jag på så in i h*****e kom upp i 50-60 kmh på mindre än 30 sekunder på hybridcykeln. Körde om honom med ett smile på fajset. Sen drog han på så det blev en liten duell med varandra uppe i 55-60kmh. :)

Senast ändrad:

Bilagor

• bigRing1.jpg
    bigRing1.jpg
    42.5 KB · Besök: 13
Enda gången man ids bry sig är väl elcyklar och uppförsbacke men då ska man om om man så ska få hjärtklappning på kuppen...

Race sa:
Har ni någon gång kört något race med en annan cyklist medans du pendla eller bara cyklade?
Förstår inte frågan. Man tävlar väl mot alla som ska någorlunda åt samma håll som en själv?
Inte många elitpendlare där jag cyklar, så det sällan så mycket fight, men i tisdags fick jag trötta ut mig ordentligt.

Race sa:
Jo tack, bara bra.

Race sa:
En medcyklist svänger in några meter framför mig på dem smala grusvägen som jag cyklar på. Jag gör en omkörning i en snäv kurva. Vi håller båda ganska låg fart. Hon säger något i stil med "Vad bra, då kan jag ta rygg på dig". Jag svarar "Ja", Men ser barnsitsen på hennes cykel och tänker samtidigt "lycka till med det".
Efter bara ett par hundra meter delar sig vägen och jag tar höger. En bit längre fram trasslar mitt skosnören in sig i pedalen och jag måste stanna. Konstaterar att min kombattant valt den vänstra vägen. Efter ett tag går vägarna parallellt och jag ser då att min motståndare håller bra fart och ligger en bra bit framför mig. Efter några hundra meter går vägarna ihop igen. Jag kommer slutligen upp jämsides, hälsar glatt och försöker att se oberörd ut. Den här gången hänger hon fast som en igel tills det är dags för mig att svänga av. Hon tackar för liften. Jag försöker låta bli att kräkas.

Race sa:
och vilka farter kom du upp i?
Har ingen hastighetsmätare, men gissar på runt 30 som mest. (Grusväg, mtb)

Senast ändrad:
TS är 14, ska han tävla måste han ha begränsad kassett (min 14t?), för att komma upp i 60 km/h behöver han mer än 120 i kadens.

Tillbaka
Topp