Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Vad är du ute efter? Lägst vikt? Flest greppunkter? Tystast? Vilken drivlina kör du, vilka bromsskivor, eller kvittar det?nadderf sa:Söker lite förslag inför beslut kring nav.
Hade i princip bestämmt mig för Carbon Ti X-hub mest pga vikt.
Vilka nav är bra trail/am nav? Hur är industry nine iso naven? 120 punkter och 6 klackar talar för dessa.
Kommer det något nytt inför kommande säsong?
Låg vikt är bra, men tänker att det inte är högsta prion.Crossmax sa:Vad är du ute efter? Lägst vikt? Flest greppunkter? Tystast? Vilken drivlina kör du, vilka bromsskivor, eller kvittar det?
Låter bra! Gillar att det hörs, lutar nog mest åt rosa i9 nav just nu.Plush sa:Industry 9 är ett fint nav (har själv deras Classic Torch 6-bult), kvaliteten är superb.. men det är ett nav som hörs nära nog kilometervis...
Rekommenderas!
Dock lockar nya XTR och deras Scylence teknologi...
Då låter i9 som ett bra val, men var beredd på att de surrar ordentligt när du coastar. Du kan även kolla in Project 321.nadderf sa:Låg vikt är bra, men tänker att det inte är högsta prion.Crossmax sa:Vad är du ute efter? Lägst vikt? Flest greppunkter? Tystast? Vilken drivlina kör du, vilka bromsskivor, eller kvittar det?
Grepppunkter är ganska högt prio, har idag dt240 med standard ratchet, vill nog ha minst 50 iaf. Det får gärna låta så folk flyttar på sig. Bromsskivor spelar ingen roll, sen kör jag shimano men tänkte eventuellt köra med xd body ändå och 11 delad kassett.
Crossmax sa:Då låter i9 som ett bra val, men var beredd på att de surrar ordentligt när du coastar. Du kan även kolla in Project 321.
https://project321.com/dealer-locator/nadderf sa:Crossmax sa:Då låter i9 som ett bra val, men var beredd på att de surrar ordentligt när du coastar. Du kan även kolla in Project 321.
Hittar project 321 endast från USA? Inga europeiska butiker?
Crossmax sa:https://project321.com/dealer-locator/nadderf sa:Crossmax sa:Då låter i9 som ett bra val, men var beredd på att de surrar ordentligt när du coastar. Du kan även kolla in Project 321.
Hittar project 321 endast från USA? Inga europeiska butiker?
Plus ett!Berk sa:Vad är problemet med dt240 du har idag? Dom har provat kvalitet och det finns converter till nästan alla standard. Du kan byta ut standard ratchet till 54t.
Berk sa:Vad är problemet med dt240 du har idag? Dom har provat kvalitet och det finns converter till nästan alla standard. Du kan byta ut standard ratchet till 54t.
calmbay sa:Går oxå i navtankar då ett nytt hjulpar ska byggas. Har funderat lite kring detta med mkt poe, alltså points of engagement. Det sägs vara en fördel att ha många. Kan förstå det genom att tänka på hur igångtrampet skulle kännas med få ingrepp. Det skulle trampas luft innan bodyn griper in och drar. Men ser en risk med att få mkt pedal kickback med mkt poe. Om det är tätt mellan ingreppen och fjädringen går djupt så vill ju bakhjulet dra pedalerna bakåt vid returfjädring. Nån som jämfört shimano vad de nu har 36 tror jag mot ett med det dubbla eller mer?
calmbay sa:Går oxå i navtankar då ett nytt hjulpar ska byggas. Har funderat lite kring detta med mkt poe, alltså points of engagement. Det sägs vara en fördel att ha många. Kan förstå det genom att tänka på hur igångtrampet skulle kännas med få ingrepp. Det skulle trampas luft innan bodyn griper in och drar. Men ser en risk med att få mkt pedal kickback med mkt poe. Om det är tätt mellan ingreppen och fjädringen går djupt så vill ju bakhjulet dra pedalerna bakåt vid returfjädring. Nån som jämfört shimano vad de nu har 36 tror jag mot ett med det dubbla eller mer?
Är det ett stort problem att beställa från USA då?nadderf sa:Tillbaka på ruta ett, beställde i9 nav och idag en vecka senare får jag info från bike24 att det kan dröja ett par månader eventuellt längre.
Så vad tittar man på för alternativ? Project321 såg bra ut men inte hittat någon återförsäljare lokalt i europa.
nadderf sa:Tillbaka på ruta ett, beställde i9 nav och idag en vecka senare får jag info från bike24 att det kan dröja ett par månader eventuellt längre.
Så vad tittar man på för alternativ? Project321 såg bra ut men inte hittat någon återförsäljare lokalt i europa.
Crossmax sa:Är det ett stort problem att beställa från USA då?nadderf sa:Tillbaka på ruta ett, beställde i9 nav och idag en vecka senare får jag info från bike24 att det kan dröja ett par månader eventuellt längre.
Jensen sa:Visserligen från utanför EU. Men förut (många år sen) så var detta en ok affär http://www.bikehubstore.com/mobile/Category.aspx?id=248
Sen kom jag ju på att dessa finns med. Vet dock inte hur de är. https://bikerumor.com/2018/12/12/race-face-opens-the-vault-j-bend-hub-to-four-new-colors-options/
Plush sa:Det finns kanske i Finland...
Www.mcarbon.fi
Dom brukar ha Industry 9.
happymtb.fr sa:Har du kollat med Cykelkraft? Dom i9 nav på sina ibis hjul iaf
Rattnalle sa:De nya tysta XTR känns ju intressanta annars, som någon påpekade i ett av de första förslagen.
Då måste man å andra sidan köpa åtminstone kassett (Microspline), och sannolikt även bakväxel, växelreglage och kedja.Rattnalle sa:De nya tysta XTR känns ju intressanta annars, som någon påpekade i ett av de första förslagen.
Crossmax sa:Då måste man å andra sidan köpa åtminstone kassett (Microspline), och sannolikt även bakväxel, växelreglage och kedja.Rattnalle sa:De nya tysta XTR känns ju intressanta annars, som någon påpekade i ett av de första förslagen.
nadderf sa:Det blir i9 ändå! Bikehub hade 2 stycken boost nav liggandes. Dock centerlock och fel färg, men kan inte få allt =)
nadderf sa:5 arbetsdagar senare anlände naven! Tullfritt och avgiftsfritt!
Första känslan är att dom känns välbyggda och inga kännbara ”glapp” i bodyn :)
Klavikel sa:Pro tip.
Om du vill ha tystare nav kan du trycka i lite extra fett.
Det gjorde jag när jag tröttnade på elakt tickande.
Bra med i9 är att dom har frihjulsbody till både Shimano HG, SRAM XD och Shimano's nya Microspline.
nadderf sa:Haha om man trodde att ångesten lagt sig... hjulen ekrade och då dyker det upp nav i rätt färg.
Från att inte haft några i9 nav till att ha dubbla uppsättningar...
Jensen sa:nadderf sa:Haha om man trodde att ångesten lagt sig... hjulen ekrade och då dyker det upp nav i rätt färg.
Från att inte haft några i9 nav till att ha dubbla uppsättningar...
Haha shopat två till?
X-Race sa:JBP är Svensk återförsäljare för i9