Navigera (skogen) med trailforks eller Garmin Edge?

Sunny

Aktiv medlem
Om huvudsyftet är att hitta nya stigar vad är då att föredra? En Edge (i detta fall en 810) har givetvis en hel del annat jag har nytta av men jag har en Garmin 910 XT som typ fyller det behovet.

Ibland är faktiskt hitta.se intressant och tydlig, och enkel att använda såväl hemma på datorn som på mobilen i fält.

Däremot är det dessa två hårdvaror som jag använder i stället för cykel-gps:en (har en edge 1000). Nvaigering med cykel-gps gör sej bäst på landsväg tycker jag. Förinlagda turer kanske fungerar, men det har kag bara praktiserat på landsväg, då jag alltid rekar på datorn hemma inför nya stigfinnarturer.

JPL sa:
Förinlagda turer kanske fungerar, men det har kag bara praktiserat på landsväg, då jag alltid rekar på datorn hemma inför nya stigfinnarturer.
Ja det var förinlagda turer jag tänkte som bra stöd i Hellas med ett virrvarr av stigar

Sunny sa:
JPL sa:
Förinlagda turer kanske fungerar, men det har kag bara praktiserat på landsväg, då jag alltid rekar på datorn hemma inför nya stigfinnarturer.
Ja det var förinlagda turer jag tänkte som bra stöd i Hellas med ett virrvarr av stigar

Har inga bra erfarenheter av att navigera efter förinlagda turer i skogen, men det är nog skillnad på terräng och terräng. Jag testade i område där det är ett virrvarr av stigar, och då var det svårt att tolka gps-anvisningen mot verkligheten jämfört med gator/vägar på landsväg.

Tillbaka
Topp