Ni använder väl cykellyse?

När jag cyklade till jobbet ikväll vid 10-tiden, så upptäckte jag att det var jättemånga som körde utan lyse. Och trots att det är ganska ljusa kvällar i Stockholm just nu så tycker jag att det är himla svårt att se trafikanter som inte använder lyse.

Så för att underlätta för mig kan väl alla använda lyse i trafiken.

/Martin

lyse är för mörkcyklister! jag är mörkcyklist när jag hojjar urban med p.2an, men jag har inte lyse fördet :P

P-A-L-L-A lyse, reflex, lås, stöd, bakdämp(:P), icke teamkläder osv :P

viss ironi kan förekomma möjligtvis

Arrrr, varning för trollen!

troll.jpg

Jag tycker att det är ytterst oansvartigt att inte ha lyse när man cyklar. För din egen och för andra skull, införskaffa ett lyse.

Det jag egentligen vill ha sagt är att ett stadigt ljus är att föredea för alla trafikanter! Man ser allt för många som har köpt både fam och baklyktor som kan blinka. De kan vara bra i vissa situationer för att visa att man finns där i komplicerade korsningar men som med helljus vid möte så bara för att markera.

/evelina*

Håller med, och om man inte vill ha några lampor monterade på cykeln pga olika anledningar är froglite ett ypperligt val. Jag köpte sådana efter rekommendationer från erik h och =david, bra tips grabbar!!!

Tillbaka
Topp