[NICK] Spårfixardag/omdragning 14:e juli kl. 9

oxr skrev:
-------------------------------------------------------
> Aron gick i pension.

Där ser man, vete tusan var jag fick dödsfallet ifrån... Bra att någon har bättre koll.

Grymt bra!

Jörgen_A skrev:
> Fick mail från motionsgården. Den nya dragningen
> ska vara fixad och öppnad nu.

Nu har jag äntligen hunnit ut och testa Dem nya omdragningarna i spåret. Dem har blivit riktigt riktigt bra. Skönt att slippa dem gamla lerhålen. Även lita nya skyltar som gjorde det mycket lätt att hitta runt

Blev positivt överraskad när jag var ute i Nick senast. Suverän dragning - rolig som fan. Och ALDRIG har väl vägen varit tydligare markerad, nu GÅR det inte att cykla fel. Fet eloge till de som fixat detta.

Funderar också lite på tiderna. Är det en, två minuter längre nu eller är det jag som blivit sämre?

Rock on!

/Simon

jag tror du är sämre simon. ;) nä, men omdragningen är mer stig än gamla delen som bara var att bomba på?

sjukt bra jobb med omdragningen och markeringen. jag ska göra vad jag kan för att hjälpa till att hålla stigen välkörd. :)

Körde en runda nyss och spåret är kanon! Inte särskilt lerigt någonstans och idag var det rätt så torrt efter flera regnfria dagar.

OBS! Jörgen_A jag skickar PM men det har kommit fram en sån där elak staketpinne mitt på stigen precis där de andra satt. Den sticker upp kanske 70-80 mm. Jag tog ett plastband från ett träd och knöt runt om så hoppas ingen kör på den. Det är alltså på omdragningen efter man svängt höger efter den stora svåra hällen och innan man "droppar" brant ner vänster genom skogen. Ni som var med på spårdragningen vet var.

Körde spåret både igår och idag och markeringen nikasp nämner syns fint. Sitter dessutom på en sten så det borde inte vara någon fara tills den tas bort (på något magiskt sätt).

Bra uppmärkt! Tack för det. :)

Jag fick inte kontakt med Jörgen så jag skickade mail till motionsgården nu med några bilder med olika zoom. Här är stolpen om den finns kvar. Kan vara svår att se om plastbandet är borta. När man svänger höger efter den svåra, för mig omöjliga, hällen så kan man hålla utkik. Har man kommit fram där spåret viker brant vänster 100 grader ner i skogen så är man förbi.

ursvik.JPG

Inzoomat:

Bilagor

• ursvik2.JPG
    ursvik2.JPG
    29.6 KB · Besök: 40
Senast ändrad:
Hur sitter stolpen? Kommer man åt den med en vanlig bågfil?

Vi gav oss på några av dem för hand sist men då de flesta satt så till att man inte kom åt så gav vi upp.
Sitter den här ok till så kanske jag får lite tid över i helgen så jag kan såga bort den.
Sitter den däremot nere i marknivå får vi vänta på att de på motionsgården kan köra ut med lite tyngre prylar.

//j

Jag hade lite bråttom, två som väntade, så jag kollade inte jättenoga. Provade själv med bågfil i somras och det hade tagit en evighet och svårt att få bort hela stolpen = risk för punka i alla fall. Släng gärna med bågfilen om du tänkt köra i helgen. Jag kommer troligen inte att hinna cykla på flera veckor pga jobb och semester. Meddelar om motionsgården svarar.

jesperC skrev:
> Hur sitter stolpen? Kommer man åt den med en
> vanlig bågfil?
>
> Vi gav oss på några av dem för hand sist men
> då de flesta satt så till att man inte kom åt
> så gav vi upp.
> Sitter den här ok till så kanske jag får lite
> tid över i helgen så jag kan såga bort den.
> Sitter den däremot nere i marknivå får vi
> vänta på att de på motionsgården kan köra ut
> med lite tyngre prylar.
>
> //j

Såg att det fanns två metallbitar kvar. Bägge ungefär där nikasp märkt upp på kartan ovan. Att såga bort dem för hand kräver någon med mer tålamod än mig (och det kommer ändå inte bli bra då man inte kommer ner ordentligt för att få bort allt).

Jag märkte i alla fall upp dem lite bättre:
* Över den första ligger nu en stenbumling med ett röd/vitt plastband runt sig så skall man köra på den så får man flytta undan stenen först.

* Den andra fick lite mer röd/vitt plastband lindat runt själva metallpinnen. Byggde även ett litet pinnröse men det blåser förmodligen bort rätt snabbt.

I "staketpinnebacken" som kommer strax efter att man kört det lätta, raka, partiet utmed banvallen finns det också lite gamla staketpinnar att hålla utkik efter.

Just partiet utmed banvallen kommer vi snart behöva dra om då kommunen har anlagt en handikappanpassad slinga där och den krockar lite med MTB-spåret.
Exakt hur nya dragningen blir är inte klart men det blir nog bra till slut. Som det är nu är det ju bara en vilosträcka och det behövs ju inte ;)

//j

Jag kan ta upp det med stolparna som är kvar med Göran nästa gång jag pratar med honom.

Den nya dragningen kommer att vara som det röda på bilden nedan. Det är slutet av sträckan som går nedanför banvallen som flyttas till andra sidan. Ingen större förlust, vi blir av med det lilla droppet innan backen men får istället en sväng över banvallen. Göran kommer hjälpa oss att markera upp den nya sträckan. I onsdags när jag var ute så var det inte gjort ännu, men det kommer göras när som helst.
nyaste_dragning_nick.JPG

nikasp skrev:
> Jag fick inte kontakt med Jörgen så jag skickade
> mail till motionsgården nu med några bilder med
> olika zoom. Här är stolpen om den finns kvar.
> Kan vara svår att se om plastbandet är borta.
> När man svänger höger efter den svåra, för
> mig omöjliga, hällen så kan man hålla utkik.
> Har man kommit fram där spåret viker brant
> vänster 100 grader ner i skogen så är man
> förbi.
>
>

Jag tog mig friheten idag att packa ner elverk och vinkelkap i väskan så jag cyklade dit och sågade bort alla stolprester jag hittade. Hittade 12 stolpar mellan hällen och branten åt vänster som jag tog bort eller jämnade till, så nu ska det bli betydligt färre punkteringar där.

Tänkte även ta en titt i "staketpinnebacken", men det blir en annan dag :)

Ramberg skrev:
> nikasp skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Jag fick inte kontakt med Jörgen så jag
> skickade
> > mail till motionsgården nu med några bilder
> med
> > olika zoom. Här är stolpen om den finns kvar.
> > Kan vara svår att se om plastbandet är borta.
> > När man svänger höger efter den svåra, för
> > mig omöjliga, hällen så kan man hålla
> utkik.
> > Har man kommit fram där spåret viker brant
> > vänster 100 grader ner i skogen så är man
> > förbi.
> >
> >
>
> Jag tog mig friheten idag att packa ner elverk och
> vinkelkap i väskan så jag cyklade dit och
> sågade bort alla stolprester jag hittade. Hittade
> 12 stolpar mellan hällen och branten åt vänster
> som jag tog bort eller jämnade till, så nu ska
> det bli betydligt färre punkteringar där.
>
> Tänkte även ta en titt i "staketpinnebacken",
> men det blir en annan dag :)

:-D! Guldstjärna!

Ramberg skrev:
> nikasp skrev:
> --------------------------------------------------

> >
>
> Jag tog mig friheten idag att packa ner elverk och
> vinkelkap i väskan så jag cyklade dit och
> sågade bort alla stolprester jag hittade. Hittade
> 12 stolpar mellan hällen och branten åt vänster
> som jag tog bort eller jämnade till, så nu ska
> det bli betydligt färre punkteringar där.
>
> Tänkte även ta en titt i "staketpinnebacken",
> men det blir en annan dag :)

Imponerande! :-)

Körde nyligen NIKC för första gången på 2 år. Vad kul spåret blivit, bra jobbat!

Tillbaka
Topp