Nishiki Criterium

Joper

Medlem
Nishiki Criterium
Tjenare. Såg att cykelkraft rear ut sina Nishiki Criterium för 5596.

http://www.cykelkraft.se/pix1024/

Undrar om detta är en duglig hoj? Tänkte ha den till träning och jobb, ca 7 km enkel resa. Är denna värd 5600 eller kan man få mycket finare grejjer om man köper begagnat? Är inte rädd för att mecka så begagnat är verkligen ett alternativ.

Nishiki Criterium
Det är helt klart duglig hoj, men det är klart att det går att hitta fetare hojar beg, kollade nyss på blocket och det finns mycket bra cyklar nu. Men då får du nog lägga mer än 6000:-. Jag skulle rekomendera en carbon räser i 15000:- klassen, den är roligare att köra på och funkar om du vill tävla också.

Nishiki Criterium
Tack för svaret :)

Har inte tänkt mig en tävlingscykel utan mer en cykel att använda som transportmedel. Har haft en gammal stålracer och jag gillar verkligen den typ av cykel så en racer är nog det jag vill ha. Vilka modeller kan man kolla på begagnat som ligger runt 6000?

Nishiki Criterium
Självklart ska jag prova hojjen först. Bor rätt nära cykelkraft. Är 1.89 så någon av de rampstorlekarna bör vara bra. Cykelcross behöver jag nog inte, kommer bara köra plan mark. Skulle ju iofs vara kul med ett par dubbisar men de verkar som cykelcross cyklar står väldigt mycket högre i pris.

Tillbaka
Topp