[notis] Addnature öppnar tysk nätbutik inom cykel

Hej!

Vi tycker det är väldigt tråkigt det som har inträffat, men det positiva är att det har kommit upp till ytan så att vi kan lösa problemet.

I dagsläget jobbar vi för en ännu bättre kontroll över sortimentet på Bikester.se. Som i alla uppstarter finns det vissa barnsjukdomar som vi arbetar med att lösa. För oss är våra kunder alltid i centrum och vi vill självklart kunna lösa denna typ av beställningar i en nära framtid. Vi vill tacka för att ni hjälpte oss att belysa problemet och vi önskar verkligen att ni fortsätter att göra det i framtiden. Era kommentarer och ert kunnande är viktiga för oss. Hör gärna av er här i tråden eller till vår kundtjänst om det är några specifika produkter ni tycker att vi ska erbjuda.

Vi beklagar att detta har medfört strul för kunden. Men vi har lyckas få tag i ett batteri som vi har erbjudit kunden och vi väntar nu in en eventuell beställning från kunden.

Hoppas ni alla får många härliga stunder bakom styret så syns vi i höstens fartvind.

//Carina som jobbar med marknad / kommunikation på Bikester och Addnature

Jag var in och surrade lite med en trevlig tjej idag på Addnature. Passade då på att fråga lite om Bikester. Till att börja med vad hon skittrevligt. Sen fick jag lära mig att Addnature köpt in sig på en tårtbit i Bikester för att ta över den svenska marknaden från någon, typ. Nu har dom även kört igång i Finland också. Styret (hihi) sitter fortfarande i Sverige. Fördelen jag ser där är större lagerhållning på produkter och, iom flera tårtbitsägare som kör Bikesters grej i sitt land, så är det även rullians på lagret. Stort lager + rullians = bättre/lägre priser. Konceptet är ju ganska smart faktiskt. Att köpa ett färdigt koncept som man själv kan vara med och vidareutveckla.. snudd på genialiskt i den här typen av branch :)

Tydligen så sålde Bikester, med AddNature som nya svenska tårtbitsägare, lika mycket på två månader som de tidigare gjort på ett år i Sverige. Grattis!

Tycker det ser riktigt lovande ut! Vi (sambon) handlade en Evoc-rygga (till mig) på Bikester före hjulafton. Allt hade gått väldigt smidigt och snabbt. Bra pris dessutom... bättre än CRC.

Det var mina två cent från dagens upplevelse.. nu håller jag tummarna för lite klistermärken som tack för den fina recenti... recsen... res.. omdömet!

Det märkliga är att de fortfarande blandar högt och lågt.

Vissa produkter har de riktigt bra priser på, andra ligger de högt.
De allra flesta produkterna har en mycket dålig produktbeskrivning; en del rent felaktiga fakta.

Jag har också beställt från Bikester, och det har funkat bra. Det är uppenbart att det mesta gällande postorder kommer från Tyskland. Det är mer som ett skyltfönster på Svenska, med Addnature som någon slags Svensk agent här i Sverige.

Om någon från Addnature läser detta får ni gärna ta er en titt på era länkar till "80 kr rabattkupong"

Under en lång tid när man klickade på den kom man till en död sida, och nu när jag klickade alldeles nyss kommer jag till en sida där det står 40 kr i rabatt på nästa beställning över 400 kr.
Fattar inte att det ska vara så svårt att få den typen av enkel funktionalitet att fungera. Ger tyvärr ett amatörmässigt intryck.

Bikester har en bra bit kvar innan deras webbplats känns seriös. Webbplatsen är full med småfel och saker som inte fungerar. Däremot så har de rätt okej priser på en del produkter. Jag har handlat där ifrån 4 gånger men har aldrig fått något kollinummer vilket irriterar mig. Annars har det fungerat bra tycker jag med okej leveranstider (4-6 arbetsdagar).

Hej cykelvänner,

Va kul att ni använder och är engagerade i vår butik!
Vi är väldigt glada över era kommentarer och synpunkter då du som kund och din upplevelse av Bikester.se är jätteviktig för oss. Vi har sedan i somras arbetat med att utveckla Bikester.se och med över 400.000 artiklar i lager är det ett arbete som tar sin tid och vi har en bit kvar till vi är helt nöjda. Vad gäller värdet på den värdekupong/presentkort, som du som kund får när du börjar prenumerera på vårt nyhetsbrev, så är det 80 kr och har varit det i ett tag trots att grafiken felaktigt säger 40 kr. Detta beklagar vi och arbetar på att lösa detta tekniska fel. Till sommaren hoppas vi kunna visa upp en mer komplett butik.

@Kung_Gustaf tack för att du gillar att handla hos oss. Vi skickar gärna över lite stickers om du kan skicka din adress till service@bikester.se

Fortsätt att njuta av fartvinden hälsar Bikestergänget i Frihamnen.

La precis en beställning på en mavic notch hjälm jag spanat länge på nu.. Nu på rea dessutom :)
Slängde med ett par northwave-skor samtidigt. Ska bli intressant på storleken så jag slipper retunera..

Nu är det mest spännande för att se hur snabbt det kommer :)

Bikester skrev:
-------------------------------------------------------
>
> @Kung_Gustaf tack för att du gillar att handla
> hos oss. Vi skickar gärna över lite stickers om
> du kan skicka din adress till service@bikester.se

Haha det var mest ett skämt :-) Men kör i vind!

Looking good

Versendet 2014-01-09 10:11:14
Versendet 2014-01-09 10:11:14
an LVS uebergeben 2014-01-08 23:22:22
an LVS uebergeben 2014-01-08 23:22:22
Bestellung eingegangen 2014-01-08 23:12:48

Intressant att en svensk sida har allt på tyska när det gäller denna informationen.

Någon som vet hur lång tid det brukar ta innan man får träff på kollinumret via DHL?

JockeS skrev:
> Looking good
>
> Versendet 2014-01-09 10:11:14
> an LVS uebergeben 2014-01-08 23:22:22
> Bestellung eingegangen 2014-01-08 23:12:48
>
> Intressant att en svensk sida har allt på tyska
> när det gäller denna informationen.
>
> Någon som vet hur lång tid det brukar ta innan
> man får träff på kollinumret via DHL?

Att det är på tyska har troligtvis att göra med att det är information från fraktbolaget. Om jag inte förstått det fel så finns lagret i Tyskland.

JockeS skrev:
> Looking good
>
> Bestellung eingegangen 2014-01-08 23:12:48
>
> Intressant att en svensk sida har allt på tyska
> när det gäller denna informationen.
>
> Någon som vet hur lång tid det brukar ta innan
> man får träff på kollinumret via DHL?

Svensk och Svensk, det mesta skickas ju från Tyskland.

http://www.ehandel.se/guide/resurse...re-laegger-till-cyklar-med-ny-butik,2627.html

Hej @JockeS, @xyz-saft och @JockeS! Försöker ge er ett svar på era frågor. Jo, vårt lager ligger i Esslingen, Tyskland. Och informationen som man kan se under Mina sidor, är en logg direkt från deras packsystem som är kodat på tyska. Hade helt klart varit trevligt att kunna erbjuda en svensk översättning på det hela men det är inte möjligt i dagsläget, men vi får se vad som händer när det släpps en uppdatering av programmet.

Genom tracking länken som du får med i leveransbeskedet ska du kunna följa DHL leveransen ganska direkt dit paket har lämnat vårt lager. Paketet kommer att levereras hem till din bostadsadress, eller annan angiven leveransadress. Om man inte har möjlighet att vara hemma vid leveranstillfället kan man kontakta DHL före eller efter deras första försök och be dem leverera paketet till sin arbetsplats, mormor eller snäll granne. Vi arbetar idag med ett system där vi ska kunna lämna av paketen på kundens närmaste Service Point. Vi hoppas att kunna ge er mer information om denna tjänst inom kort.

Hoppas ni har dubbdäcken redo för nu kommer nog vintern.
Hälsningar Bikestergänget i Frihamnen.

:-D

Dekaltrim på verktygslådan!

Bilagor

• image.jpg
    image.jpg
    48.3 KB · Besök: 90
Brukar Bikester köra fri frakt någon gång? Alternativ möjlighet att skicka något i ett kuvert? Det är litet fäste till en väska jag ska ha, och kineserna på Ebay har inte börjat kopiera än :)

Tillbaka
Topp