NS på vintern? Jomenvisst!

Vertical, sista bilden i första inlägget är faktiskt HELT suverän. det var länge sen jag fick sånt sug efter att cykla som av den bilden!
Gör som nån föreslog här ovan, anmäl den till pinkbike's tävling. Klar vinnarkänsla i den!

GT_moto
Robbankul
Vertical ..
shit killar har ni snö i KR-hamn.

Lindesbergstrakten är det bar backe ..
Robbankul __ har du några dubbdäck , eller e de på G
adios

Balkanboy skrev:
-------------------------------------------------------
> shit killar har ni snö i KR-hamn.
>
> Lindesbergstrakten är det bar backe ..

Tråden är ju för fan 8 månader gammal ;)

Nu har jag skruvat i 100 skruv i varje däck (i väntan på den förgrömmade isen som aldrig lägger sig). Är det för lite med 100 i varje? Jag tycker det ser jäkligt bra ut som det är.

Perp skrev:
-------------------------------------------------------
> Mycket snö är det...

Ja det är ju det!
Är det ngn som provat "fuldubb"=skruvar från järnaffären sista åren? Är det bättre för ren skogs/isåka än köpedäck?

Jag fixade klart mitt framdäck så sent som idag faktiskt, följt av en premiärtur i skogen. Inte så mycket ren is men väldigt hård snö efter den senaste tidens sporadiska töande-frysasande om vartannat. Det funkade fint och jag är väldigt nöjd. Bakdäcket (samma däck men utan dubb) släppte åtminstone ett par gånger i varje motlut men framdäcket tappade jag enbart en gång, då i för djup snö för att dubben skulle ha någon som helst inverkan. Inga problem att pumpa upp däcken slanglöst heller. Tiden får utvisa hur länge dubbarna håller men det verkar lovande. Däcken kostade mig 180 spänn eller något på BD (Kenda Nevegal) för nån månad sedan och skruv och verktyg fanns hemma, så det blev lite billigare än att köpa färdiga dubbdäck. Typ gratis faktiskt.

Jag har tyvärr aldrig använt några andra dubbdäck att jämföra med.

20130105_132644.jpg

Senast ändrad:
20130105_171147%20copy.jpg

Längden och bredden känns alldeles lagom, men typen av skruv spelar nog inte så stor roll - jag använde de där bara för att det fanns hemma. Platt skalle är nog visserligen en fördel om man kör med slang, men en vanlig spets är nog lite lättare att skruva i och jag kan inte tänka mig att det är någon skillnad sett till grepp.

Jag använde en syl för att göra hål istället för att borra också, funkade bra. Använder man borr så tänk på att den är mindre än skruven så att den sistnämnda själv får gräva in sig ordentligt.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp