Nu ger jag upp!

Nu ger jag upp!
Finns det inte cykeldäck med skum i, likt de som rallybilar använder. Jag såg ett sådant rallydäck på Svenska rallyt för några år sedan. Rätt grymt. Även om det fick punka så kunde bilen rulla på nästan som vanligt.

Nu pratar jag inte om det snabblagningsskum som går att få på burk. Det är rena skräpet. Utan däck som håller upp sig, även om luften pyser ut.

Nu ger jag upp!
Muerto Skrev:
-------------------------------------------------------
> Grönslang? Vad i helafriden är det? En uppblåst
> groda?
>
> /Hellre pank och fågelfri än rik och cykelfri!

Jag tror det syftas på Hutchinsons gröna slang, den är ganska tjock och tung och är i latex om jag inte är ute och cyklar... Vet att de var ganska populära för typ två år sedan.

Nu ger jag upp!
Nu lägger jag ut en varning för Spectras slangar om ingen har något att invända? Fick punka idag igen trots 55 psi (typ genomslagspunka vilket borde vara omöjligt vid det trycket och fart på typ 15 km/h uppför en trappa)...

Nu ger jag upp!
Du slarvar inte när du monterar däck/slang då Muerto? Det är ju lätt hänt att slangen hamnar lite i kläm eller kommer snett vilket ökar punkarisken radikalt.

Nu ger jag upp!
Numer får jag färre punkteringar. Misstänker starkt att det var något skumt med fälgen som orsakade alla punkor. Fått en två punkor sen jag bytte hoj bara, genomslag båda gångerna och det var uppenbart klantigt båda gångerna.

Nu ger jag upp!
Muerto skrev:
-------------------------------------------------------
> Nä nu får det vara nog! Får jag en punka till vet
> jag inte vad jag gör!
> Summering sen i Onsdags:
> Onsdag, ett litet hål i framhjulet
> Fredag, snakebite
> Söndag, Genomslag så det stod härliga till (30km/h
> in i en trottoarkant, gick hem, slut slang)
> Tisdag (idag), körde på en vass sten (gick
> hem...)
>
> Aja får väl se det positiva i det hela, jag kan ju
> reparera slang nu iaf... Var tvungen att köpa nytt
> lagningskit idag (2st) ifall oturen håll i sig,
> köpte också en ny pump med manometer för att kolla
> att jag kör med vettigt tryck (nu 3.5 bar)
> Är det bara jag som har sån här otur nu eller?
>
> --------
> - ordförande i klubben för inbördes beundran -

ta det lugnt :)
nu i sommras cyklade jag (inte mtb för det hade jag inte börjat med än) 5 gånger. 4 av dem (!) fick jag punktering. Det måste ju ändå vara den högsta punka/cykling ratio någonsin! Varje cyklingstur var inte mer än 5km...

Nu ger jag upp!
"Det måste ju ändå vara den högsta punka/cykling ratio någonsin!"

Inte ens nära. Fråga Tobias (han med frost i skägget) hur många punkor han hade i Österrike i somras. Han hade en air av vulklösning och gummi runt sig kan man säga. Undrar så här i efterhand vad det var som hade fick honom att bli så Cursed. Kanske var det för att han övergav sitt singlespeed credo?

Nu ger jag upp!
Slangen gör en del, fin-nokian vs ful-spectra gör rätt stor skillnad.

Punka är jobbigt helt enkelt, synd att UST verkar vara så problematiska.

Tillbaka
Topp