Nu slänger jag skiten

Turambar

Medlem
Nu slänger jag skiten
Nu får det vara nog med den här misärcyklingen. Lagom till att våren kommer till Göteborg så har min åtta år gamla Trek 1200 bestämt sig för att hata mig rejält.

I princip behöver jag byta vajrar, bromsbelägg, däck, kasett, kedja, klingor, växelsystem och vevlager för att den inte ska låta som att en mindre mekaniserad infanteribataljon framrycker på cykelbanan. Dessutom fungerar det så där med ett par inknödda cyclokrossdäck och skärmar i alldeles för lite utrymme.

Min plan är att plocka hjul, styre, reglage, pedaler och sadel och slänga resten. Men så funderar jag om det finns någon nytta av ramen? Kan man göra något med den? Bör man spara något mer?

Senast ändrad:
Nu slänger jag skiten
Låter bättre att spara ramen och kasta resten.
Vad du ska göra med ramen vet jag inte, hänga den på väggen ett år innan du kastar den också?

Nu slänger jag skiten
Nä, ärligt talat är det nog inte så bra och ha ett par slitna hjul utan fungerande frihjul i alla fall. Och om mina reglage går sönder köper jag nog nya bättre sådana.

Pedaler och sadel är rätt trevliga, men resten åker nog till skroten. Några yard sales i Göteborg i rimlig tid känner jag inte till.

Nu slänger jag skiten
oxr skrev:
-------------------------------------------------------
> Släng ut den på köp&sälj som den är för en
> tusenlapp. Säkert någon som kan ta vara på
> något.

Precis, kanske har den "den där delen" som någon söker och då kan du ju få en flaska rött, karma eller bådadera.

Nu slänger jag skiten
Sälj den till han där borta vid Lyckholms som håller på med gamla cyklar (och som just nu har annons ute på ett gäng gamla ursnygga stålräcers på blocket).

Tillbaka
Topp