Nukeproof Horizon eller XT hjulset?

Kimpa951

Aktiv medlem
Köpte på mig en XT 12-delad grupp. Och till min stora besvikelse så finns det inga Bodys till mitt bakhjul (Nukeproof Neutron, inte V2)
Så då lutar det åt ett nytt hjulset.
Men vilket ska man satsa på!!?
Nuleproof Horizon för 3500ish
Eller
XT 8120 trial för ungefär samma pengar..
Nukeproof är 32ekrad. XT 28..
XT har straight pull. NP har J-bens osv...

Jag var ganska insnöad på Horizon, men då det inte finns någon lev. Tid på dom så började jag kolla på XT istället.

Vad säger folket? Vänta på Horizon eller kör på XT?

Ruskigt nöjd med mina horizon v2 hjul.. dom tål en hel del. Om det är Wiggle du kollat på så tror jag inte du behöver vänta så galet länge på att hjulen ska komma in. Det går ju att få ett Mail så fort dom är i lager:)

/John

Jag skall bygga ett XT hjulset nu men jag är lite halvnojig efter läst denna tråden.

Snålheten bedrar just nu då SHimano nav är billiga. Hoppas på att Shimano fixat till det i batcher tillverkade iår.

Jag skall bygga ett XT hjulset nu men jag är lite halvnojig efter läst denna tråden.

Snålheten bedrar just nu då SHimano nav är billiga. Hoppas på att Shimano fixat till det i batcher tillverkade iår.

?

Ah. Det känns sådär, sen kan ju alla bra märken/komponenter ha vissa delar som har smitit förbi kvalitetskontrollen.. men det låter ju lite si och så.

Horizon V2 låter lockande. Har Neutron (inte V2) på nu, hade gärna fortsatt med dom om det hade funnit en body till MS... men när man mailar Wiggle så har dom ingen aning om när dom kommer in i lager igen..
Dom enda Shimano hjulen som jag har ägt var ett par Dura-Ace för många år sen. Jag var nöjd med dom. Men jag har ingen aning om hur XT-Trail hjulen är.. dom känns klenare än horizon hjulen. Men det är svårt att hitta bra reviews på just dom.

Mjae lite för många rapporter på XT nav för att det skall vara enbart enstaka. Hittat massa videos på youtube om samma problem. Det som dock verkar vara gemensamma nämnaren är att det är nav från tidigt detta år så förmodligen tillverkade sent förra året.

Jag har ett par nav tillverkade iår så hoppas att de inte kommer ha samma problem.

hmm... Då är det lite mer en chansning om man skulle få hjul från första batchen...
Men vore ju kul att veta hur XT står sig mot Tex. Nukeproof horizon

Dom nya Shimano naven rasar på löpande band tyvärr. Precis som dom nya bakväxlarna för 12 delat. Har haft 3 st som har börjat krångla efter ca 50 mil och känner flera som har haft samma problem.

Tillbaka
Topp