Nukeproof Scout med 160mm gaffel, eller inte?
har precis köpt en Nukeproof Scout 290 med en RS Recon RL (130mm 51mm offset). och under tiden när jag letade service kit så sprang jag på:
www.wiggle.se
alltså en Rockshox YARI RC 160mm offset 51 för halva priset.
Frågan är. uppgrader till en Yari, eller kommer den bli väldigt konstig att cykla på med 160mm slag?
Tanken är att köra stigar med sonen, kanske lite flottsbro, isaberg leder m.m med den.
toppmodellen av Scout har 150mm iår. så ram-mässigt borde det inte vara några konstigheter,, eller?
Kanske ska tilläggas att jag som snart 40åring har tempomage och väger mellan 100-110kg beroende på årstid..
Get Your Wiggle On | Cycle, Run & Outdoor Shop | Wiggle
Prepare to get your Wiggle on. We have the awesome gear you need to cycle, run, hike & swim from the world's leading sports brands. No excuses, LET'S GO!
Frågan är. uppgrader till en Yari, eller kommer den bli väldigt konstig att cykla på med 160mm slag?
Tanken är att köra stigar med sonen, kanske lite flottsbro, isaberg leder m.m med den.
toppmodellen av Scout har 150mm iår. så ram-mässigt borde det inte vara några konstigheter,, eller?
Kanske ska tilläggas att jag som snart 40åring har tempomage och väger mellan 100-110kg beroende på årstid..
Senast ändrad: