Ny blogg !!

Vagh

Ny medlem
Ny blogg !!
Hej!

Vi är 5 killar från ettan på skidgymnasiet i Torsby som startat en helt ny skidblogg, naturligtvis inte bara om skidor utan mycke löpning och cykel.
Den kan va mycket intressant att läsa för vi kommer att skriva om våra träningspass samt lägga upp en hel del film och bilder! Det kan kanske vara något att hämta lite tips och inspiration från?

Hoppas att ni kan bortse från reklamen på sidorn men den kan vi tyvärr inte ta bort.

Vi uppdaterar bloggen ofta och vem vet, vi kanske delar med oss lite av våra bästa träningstips

Trevlig läsning ! http://torsbyskid.sportsblogg.se/

// Torsbyskidgrabbar

Senast redigerad av en moderator:
Ny blogg !!
jansson99 skrev:
-------------------------------------------------------
> Välkommen smågrabbar! Själv gick jag på
> Skidgymnasiet i Torsby 1985-1988.......

Gubbe!

Ny blogg !!
jansson99 skrev:
> Välkommen smågrabbar! Själv gick jag på
> Skidgymnasiet i Torsby 1985-1988.......

85 - 88 ? Va de Fredriksson åren eller ?
Grymmt att du gått där, känner kanske igen dig på bilderna ;)

Kan tillägga att alla i gänget är mycket intresserade av cykling i olika former så de lär bli en hel del sånt på sidan oxå :)

Ny blogg !!
Fel, fel, fel! Jag borde ha nicket jansson69, men 69 är en populär sifferkombination I andra sammanhang, så den var upptagen.

Jag är mao. snart 40 år ung.

Ny blogg !!
Vagh skrev:
> jansson99 skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Välkommen smågrabbar! Själv gick jag på
> > Skidgymnasiet i Torsby 1985-1988.......
>
>
> 85 - 88 ? Va de Fredriksson åren eller ?
> Grymmt att du gått där, känner kanske igen dig
> på bilderna ;)
>
> Kan tillägga att alla i gänget är mycket
> intresserade av cykling i olika former så de lär
> bli en hel del sånt på sidan oxå :)

Nä, fredrikssonnarna är yngre en jag. De gick nog där 7-8 år senare.

Ny blogg !!
Vagh skrev:
> Aha OK ! Men va de nån bra som gick där under
> din period ? Ifrästen gick ni 4 år då oxå?

Jag gick ju där, räcker inte det? ;-)

Nä, det var väl några mellanår när jag var där. Er lärare Annika var ju rikigt duktig. Det fanns ett flertal som gjorde några landslagsuppdrag här och där, men vi fick inga riktigt stora stjärnor på längdsidan. Min klasskompis Håkan Nordbäck ingick i herrarnas landslagstrupp under flera säsonger och Johan Andreasson är väl med i landslaget nu tror jag.

Skidskyttarna var faktiskt betydligt bättre då rent landslagsmässigt. De flesta ingick i landslaget och några blev riktigt bra. Vad sägs om min gudsons pappa, Mikael löfgren? Två OS-medaljer och så många SM-guld att han har tappat räkningen!

Ja, eftersom det var såååå länge sedan jag gick på gymnasiet så fanns det ju linjer som var fyra år.

Ny blogg !!
Haha ja Annika har vi ju som tränare nu ;) Och johan Andreasson har jag haft som lärare i matte !! ;)

Det är nog hans brorsa rickard andreasson du tänker på, han är nästan med i landslaget

Men jansson99 - vi måste få höra lite meriter från dig ? ( om du har nåra ;) )

Ny blogg !!
Jag skrev ju att det var några mellanår när jag gick där.....

Var faktiskt bäst före gymnasiet. Vann i princip alla tävlingar jag ställde upp i på skidor och rullskidor fram till 1985. Det var bara USM -84 och -85 som jag inte vann. Då blev jag 2:a och 3:a.

Nä, jag var en medelmåtta på gymnasiet. På JSM i Umeå -86 eller -87 var jag bland de 30 bästa.

Kör ni Hovfjällsrace nu för tiden? Jag vill minnas att jag hade runt 29 minuter upp som bäst. Vi körde också modellträning på gamla rullskidbanan 3 varv. Den klämde jag på under 21 minuter på race-rullisar.

Är det fortfarande Fensbols folketshus som gäller för skoldanserna, eller är det töntigt och omodernt? På den fronten kan jag lära er ett och annat, men det borde vi nog ta via PM. ;-)

Lycka till med bloggandet och skidåkandet.

Ny blogg !!
Jajamen Hovfjällsrace kör vi med jämna mellanrum ;) Modellträning körs numera i tunneln, anitingen sprint som på filmen på bloggen eller distans som vi ska köra nu på Torsdag !

Fensbol folkets hus ? Hmmm vart ligger de ;)

Ny blogg !!
Tack Kaijan.

Jo jag hade Leif Skogsberg som tränare..... Inge var tränare för skedskyttarna, hälsa dem också.

Nu har vi hälsat färdigt. Ut och träna med er, och skriv sen ordentligt i bloggen. Jag vill ha bra reportage varvat med shyssta foton och filmer.

Ny blogg !!
jansson99 skrev:
> Tack Kaijan.
>
> Jo jag hade Leif Skogsberg som tränare..... Inge
> var tränare för skedskyttarna, hälsa dem
> också.
>
> Nu har vi hälsat färdigt. Ut och träna med er,
> och skriv sen ordentligt i bloggen. Jag vill ha
> bra reportage varvat med shyssta foton och filmer.

Haha de är lugnt, de kommer de att bli ;)

Tillbaka
Topp