ny cykel - stulen cykel

michaelhansen

Ny medlem
ny cykel - stulen cykel
Hej kära vänner, en glad MTBamatör här. Jag upptäckte glädjden med MTB på min Cannondale M800 som i helgen blev stulen. Visst det är en gammal hoj men den var hur skön som helst och växlarna var nice. SÅ nu vill jag ha en ny! Men har inte råd och lägga hur mycket som helst men vill endå ha nått ordentligt. Begangnat marknanden är ju helt vansinnigt dyr, man får ju en ny cykel för samma pengar. Har ni några tips? max 4 tusen går smärtgränsen. Och försäkrning är väl knappt lönt är de?

Senast redigerad av en moderator:
ny cykel - stulen cykel
Oskar_ skrev:
-------------------------------------------------------
> örgelgörgel

Bra B-O

Senast redigerad av en moderator:
ny cykel - stulen cykel
JojjeM skrev:
-------------------------------------------------------
> Om du kan tänka dig att gå upp lite i pris...

Nu kunde han ju inte det... ;)

ny cykel - stulen cykel
Apropå försäkring: Jag pratade med Trygg Hansa och de hävdar att de inte längre erbjuder någon separat cykelförsäkring. Hemförsäkringen däremot, ersätter värden på cyklar upp till 5000:-. Du kan alltså få max 5000:- (minus självrisk) om din cykel blir stulen, oavsett vad den kostade. Från Trygg Hansa alltså.

ny cykel - stulen cykel
VA, 5000 spänn. Fick beskedet från Trygg Hansa att dom kunde täcka upp till 35000 spänn på cykel. Separat cykelförsäkrning hade dom som sagt var inte utan det gick under hemförsäkringen. Tror summan gällde om den stod i ett förråd eller dylikt och låst.

ny cykel - stulen cykel
Jaha. :)

Det var ju glädjande. Om min cykel blir stulen så stog den i mitt förråd. Låst. Lovar.

Kanske det var så att hon jag pratade med inte tog sitt jobb så allvarligt?

ny cykel - stulen cykel
Men vadå, snubben skriver ju i sitt inlägg att hans smärtgräns går på fyra miljoner. 4000 tusen. Borde gå att hitta någon lämplig modell för det.

Jag blev utkastad från Trygg Hansa. Efter en tredje stulen cykel som var ganska dyr höjde de min självrisk till femtio procent av cykeln pris. Då bytte jag, vilket nog var vad de ville att jag skulle göra.

Tillbaka
Topp