Ny cykel!! Trek Session 77 ;) Nu med recension.
Hej
Igår tog jag ledigt från skolan för att åka ner till kastrup flygplats i Danmark och möta min morfar för att han kom hem med min nya cykel :D
Frakten gick på 300 kr från Vancouver/Canada!!!!!!! Och tullen sa inte ett knyst!!
Väl hemma runt kl. 9 satte jag ihop cykeln. Var väl klar runt kl. 10-11. Efter lite strul med bakväxeln (mest jag som inte kan tänka logiskt) var allt fit for fight!
Jag tog en testtur i mörkret och jag måste säga att det är en jäkla stor skillnad mellan HT och FS! Jag gick och la mej för att kunna stiga upp tidigt nästa morgon och cykla hela dagen.
När jag vaknar tittar jag ut och får se ett 20 cm snölager på tomten ;( Så nu får jag vänta med att teståka riktigt fast man kan nog dra ut och drifta lite i snön iallafall ;)
Nåja teståk eller inte här kommer lite bilder från gårdagen. Dock får actionbilderna vänta lite p.g.a vädret!
PS. Den är inte så repig som den ser ut det är bara smuts som jag inte hunnit tvätta väck ännu DS.
EDIT: film när jag testar den i skidbacken =)
om inte videon funkar använd denna länk:
EDIT: Specclista!
Ram: Trek Session 77
Framgaffel: Manitou travis 170 mm
Bakdämpare: Manitou Swinger 4 way
Bakhjul: Bontrager King Earl fälg och nav, Geas Lobo Däck
Framhjul: Bontrager King Earl fälg och nav, Bontrager Big Earl Däck
Bromsar: Hayes HFX Mag , tror jag
Bakväxel: Sram X0, Sram X0 trigger
Framväxel: Shimano Deore XT, Sram X0 trigger
Vevparti: Bontrager king Earl
Sadelkombo: Bontrager King Earl
Styrkombo: Bontrager King Earl
Kasset: Sram
Kedja: Sram
Blev lite orolig när det stod Cannondale på paketet haha ;)
Först när jag skulle packa upp den tog jag fram den största brödkniven vi hade men sen kom jag på att en lite mindre kanske var bra XD
Hmmm... vad ska det här föreställa?? ;)
Sen började jag ivrigt att montera ihop den ;)
Non Driveside
Driveside
Bakhjul/Bakdämpare
Så här ser det ut för den som kör.
Edit av the_TnT: Fixade filmlänken
Edit av the_TnT: Inte SKRIKA i rubriken, tack.
Igår tog jag ledigt från skolan för att åka ner till kastrup flygplats i Danmark och möta min morfar för att han kom hem med min nya cykel :D
Frakten gick på 300 kr från Vancouver/Canada!!!!!!! Och tullen sa inte ett knyst!!
Väl hemma runt kl. 9 satte jag ihop cykeln. Var väl klar runt kl. 10-11. Efter lite strul med bakväxeln (mest jag som inte kan tänka logiskt) var allt fit for fight!
Jag tog en testtur i mörkret och jag måste säga att det är en jäkla stor skillnad mellan HT och FS! Jag gick och la mej för att kunna stiga upp tidigt nästa morgon och cykla hela dagen.
När jag vaknar tittar jag ut och får se ett 20 cm snölager på tomten ;( Så nu får jag vänta med att teståka riktigt fast man kan nog dra ut och drifta lite i snön iallafall ;)
Nåja teståk eller inte här kommer lite bilder från gårdagen. Dock får actionbilderna vänta lite p.g.a vädret!
PS. Den är inte så repig som den ser ut det är bara smuts som jag inte hunnit tvätta väck ännu DS.
EDIT: film när jag testar den i skidbacken =)
om inte videon funkar använd denna länk:
EDIT: Specclista!
Ram: Trek Session 77
Framgaffel: Manitou travis 170 mm
Bakdämpare: Manitou Swinger 4 way
Bakhjul: Bontrager King Earl fälg och nav, Geas Lobo Däck
Framhjul: Bontrager King Earl fälg och nav, Bontrager Big Earl Däck
Bromsar: Hayes HFX Mag , tror jag
Bakväxel: Sram X0, Sram X0 trigger
Framväxel: Shimano Deore XT, Sram X0 trigger
Vevparti: Bontrager king Earl
Sadelkombo: Bontrager King Earl
Styrkombo: Bontrager King Earl
Kasset: Sram
Kedja: Sram
Blev lite orolig när det stod Cannondale på paketet haha ;)
Först när jag skulle packa upp den tog jag fram den största brödkniven vi hade men sen kom jag på att en lite mindre kanske var bra XD
Hmmm... vad ska det här föreställa?? ;)
Sen började jag ivrigt att montera ihop den ;)
Non Driveside
Driveside
Bakhjul/Bakdämpare
Så här ser det ut för den som kör.
Edit av the_TnT: Fixade filmlänken
Edit av the_TnT: Inte SKRIKA i rubriken, tack.
Senast redigerad av en moderator: