Ny Distrubitör av Marzocchi

Det tror jag när jag ser det =).

När någon har en prislista och en levererad gaffel/reservdel så är det officielt. =)

/rikard -skeptisk-

Vi får väll se hur länge Tokind orkar med att ta hand om reklamationerna från alla orginalmonterade + alla från CRC och dom andra. Hittade infon på Marzocchis hemsida.

Trevlig Helg på er

Leo Skrev:
-------------------------------------------------------
> Inofficiell distributör för Sverige:
> CRC ;-)
>

Allvarligt talat så skulle det väl det inte vara helt fel. De erfarenheter jag har av svarstider mm från CRC gör att det inte skulle kännas helt fel att ha dem som motpart för garantiärenden. Det spelar liksom ingen roll om jag måste skicka gaffeln till GB eller Sundbyberg om jag ändå måste skicka den någonstans.

/Magnus

Peruken..
Nu är det ju så att Dr. Spoke har hand om alla reklamations-arbeten för marzocchi (i större delen av norden) redan och dom har väldigt nära kontakt med ToKind så det ska nog inte vara några problem..

Kan ha missuppfattat detta, om inte annat så ska Spoke vara det enda "riktiga" MZ-service-centret i sverige iaf..

Senast redigerad av en moderator:
"Nu är det ju så att Dr. Spoke har hand om alla reklamations-arbeten för marzocchi (i större delen av norden) redan och dom har väldigt nära kontakt med ToKind så det ska nog inte vara några problem.. "

Japp jag vet........men den största anledningen att Duells la ner Marzocchi var just för reklamationerna som kostade för mycket och tog för mycket tid.......och det hade nog inte varit något problem om dom bara hade haft reklamationer på sinna egna gaflar dom sålde.

Jag hoppas att Doktorn får lönsamhet på det!! Han behövs bland alla grosistjättar som bara ser lönsahet i 3vxl med korg!!!

Lycka till Doktor Phil

"Får inte en grossist ersättnign av tillverkaren för reklamationsärendena?"

Det är oftast inte många kronor. Hörda att ersätningen från Marzocchi räkte till frakten av gaffel??!! När ja var reklamationansvarig för specilazed för en massa år sedan. Fick vi ut-bytes delar och ingen arbets ersätning, om det inte var fel på hela productionen av komponenten, och då snackar vi kaffe pengar! Shimano hade gjort fel på ett gäng vevar i den billigare segmentet typ 96-97 och åter kallade dessa och affärerna fick typ en femtio lapp per cykel dom byte på. Det täkte kostnade för att fylla i reklamationsrapporten! Sedan skulle ju veven bytas och skickas! Vet affärer här i byn som inte skickar reklamationer utan tar dom själva för det är för dyrt att skicka och adreministera.

Så stöd dom små distrubetörena så vi får någon cykel kultur i landet inte bara massa 3vxl med korg!!

Sorry för diverse stav fel mit i natten

Sov gott

Tillbaka
Topp