Ny drömcykel-crescent logic

pinewood

Ny medlem
Hej

Fick se en crescent logic ltc 800 till salu på en köp och sälj sida för en okey penning,en riktigt schysst hybrid som föll mig i smaken direkt,mitt tänkta användingsområde blir "sporttourer" om man får låna det från motorcykelvärlden.

Skulle gärna vilja ha lite synpunkter på denna cykel,efter att ha kollat speccen så verkar det vara raka puckar för det mesta,men lite synpunkter och hur den är att cykla med tackar man inte nej till.

Ha det/

"Här skulle jag skrivit något snuskigt,men jag lät bli"

Jag hade en sådan tidigare, den blev dock stulen för ett år sedan ungefär (jag hann väl ha den i min ägo i cirka tre månader).

Den är vettigt utrustad, men TUNG(!) för att vara hybrid i den klassen. Dessutom tyckte jag att ramen saknade allt vad styvhet hade i sidled. Att den upplevdes som tung gjorde att den aldrig kändes så snabb och rapp som jag ville. Geometrin tyckte jag dock var ganska bekväm, långt överrör gav en ganska racig sittställning.

Utrustningsmässigt är den vettig, vevlagret var dåligt på min men det byttes enkelt på garantin. Det finns fästen för de flesta tillbehör. Parekrade hjul är väl dock ingen hit om man ska ha cykeln som laståsna.

Hade jag köpt hybrid i dag hade det blivit från en annan tillverkare. Nishiki ligger bra till tycker jag.

Crescent hade en hybrid som såg rätt najs ut för ett par år sedan (då de fortfarande hade egna modeller) som hette Ehwaz har jag för mig, en sådan skulle jag inte ha något emot.

Edit: Raidho hette den, Ehwaz var en simplare modell.

Senast redigerad av en moderator:
onbred skrev:
-------------------------------------------------------
> Crescent hade en hybrid som såg rätt najs ut för
> ett par år sedan (då de fortfarande hade egna
> modeller) som hette Ehwaz har jag för mig, en
> sådan skulle jag inte ha något emot.
>
> Edit: Raidho hette den, Ehwaz var en simplare
> modell.

Jag har en Ehwaz 2002. Det mesta är utbytt på den numera, men den var vettigt specad när den var ny. Har sett 2003:an också och redan där hade de börjat snåla på saker och ting. Min cykel hade Tiagrakomponenter förutom naven som var Deore eftersom det är 135 mm baknav, hjulen normala vettiga Mavic CPX21, ingen knepig parekring utan stabila grejer.

Jag inbillar mig att Ehwaz och Raidho hade ganska lika ramar, om inte identiska, men det var 105 på Raidho och mer avancerade hjul med färre ekrar.

Edit: tydligen finare gaffel på Raidho, carbon/al.

Senast redigerad av en moderator:
Jag köpte en specialvariant av LTC 800 i sommras, med 28" smala däck och NEXUS 8-växlars baknav, den rullar som bara den, perfekt till community cykel som jag andvänder den till. Har inte blivit snodd ännu trots att jag arbetar obekväma arbetstider ofta.

Tillbaka
Topp