Ny här.

Canonanden

Ny medlem
Ny här.
Hej alla. Är ny här. Har letat runt i gamla inlägg medan jag letade hybrid och har fått mycket bra tips.

Idag var det sista dagen på min gamla mormorshoj. I morgon är det dags att hämta ut min sprillans nya Nishiki Ultra Pro! Har letat ett tag nu och kommit fram till att det är det skönaste hybriden jag kört. Har prövat en centurion någonting med mekaniska skivor, Trek 7.3, 7.5, 7.6, Crescent Hamra, Scott sub 10, sub 20, Nishiki pro SL, Pro SLD, Shadow och denna skönhet.
Kan inte bärga mig!

Har tidigare kört mycket freeride i stan. Körde bl.a. en LeToy 3 och en Mountaincycle San Andreas.
Har aldrig jagat hastighet men nu är det dags.

/Andreas

Ny här.
Välkommen!

Har själv en Nishiki Ultra Pro (2008) som brukscykel/vintercykel/blötcykel.
Är jättenöjd med den cykeln.
+ Sadeln. Jätteskön och anatomisk sadel.
+ Snygg
+ Hyffsat snabb
+ Bra bromsar (fast min bakbroms skrapar i lite, måste fixa, pga nytt hjul kanske?)
+ Stabilt byggd (förutom bakhjulet så håller cykeln bra för att skjutsa tre barn på, 5, 3 och 1.5 år. Cykelkärra + barnstol).
+ Cykelglädje (om än inte i racerklass)

- Styre, tycker att raka styren är oergonomiska vid längre cykling. Satte en tempobåge på min för avlastning.
- Bakhjulet höll inte för mig (+100kg).
- Däcken - Lite för mjuka och tråkiga, inte så slitstarka, fick lätt punka med dem. Hade Continental GP 4000 på bakhjulet ett tag (fick inte punka då). Bytte nyligen till Continental 32mm, grymt skön komfort :)

Själv föredrar jag min Racer, men kanske blir en Racer för dig också i framtiden? :)

Ny här.
Tack! Hämtade ut den igår. Underbar! Toppade 37 km/h till jobbet idag. Snitt 24 km/h vilket måste vara godkänt genom centrala malmö med rondeller, rödljus osv.
Rakt styre är en kompromiss. Blir svårare med racerstyre under den hala delen av året. Har barends och kommer kanske sätta på en båge senare. Tittade ut en runda för att börja träna. Från malmö till bara och bokskogen sen tillbaka. 4 Mil. Lagom för en nybörjare.
Satte dit en Vaudeväska på styret för matlåda och småprylar. Inte så snyggt men bättre än att ha prylarna på ryggen.

I em blir det en hjälm... Glömde det igår...

Tillbaka
Topp